08 Haziran 2026
weather
26°
46,0997 %0.12
53,2257 %0.22
61,5676 %0.12
62.692,07 %1.386
6.385,38 -0,37
FinansTaksi Eko Gündem Dört büyüklerin mali karnesi şok etti: Zirvede hangi kulüp var?

Dört büyüklerin mali karnesi şok etti: Zirvede hangi kulüp var?

Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor’un son 10 yıla ait mali raporları ortaya çıktı. Dört kulüp toplamda 1 milyar 609 milyon euro zarar ederken, en yüksek kaybı 501,2 milyon euro ile Fenerbahçe yaşadı

Türk futbolunun lokomotifi sayılan Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor’un son 10 yıl içerisindeki mali tablosu ortaya çıktı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen finansal veriler ve bağımsız denetim raporlarına göre dört büyük kulüp, son on sezonda toplam 1 milyar 609 milyon euro zarar yazdı. Kulüplerin bu dönemde elde ettiği toplam gelir 5 milyar 99 milyon euro olurken, harcamalar 6 milyar 708 milyon euro seviyesine ulaştı. Bu tablo, dört büyüğün kazançlarından yüzde 32 daha fazla harcama yaptığını gösteriyor.

Fenerbahçe İlk Sırada

En fazla zararı yaşayan kulüp, son 10 yılda yalnızca bir sezonu kârla kapatabilen Fenerbahçe oldu. Sarı-lacivertliler, toplam 501,2 milyon euro zarar açıklarken, gelirleri 1 milyar 561 milyon euro, giderleri ise 2 milyar 62 milyon euro olarak kaydedildi.

  • Beşiktaş: 397 milyon euro zarar (gelir: 1,23 milyar €, gider: 1,62 milyar €)
  • Galatasaray: 391 milyon euro zarar (gelir: 1,57 milyar €, gider: 1,96 milyar €)
  • Trabzonspor: 320 milyon euro zarar (gelir: 732 milyon €, gider: 1,05 milyar €)

Transfer Dengesi: 310,8 Milyon Euro Açık

Son 10 yılda dört kulüp futbolcu satışlarından 589,6 milyon euro gelir elde etti. Ancak transfer harcamaları 900,4 milyon euroya ulaşınca, toplamda 310,8 milyon euro transfer açığı oluştu. Bu alanda en büyük zararı 115 milyon euro ile Galatasaray yaşadı. Türkiye Bankalar Birliği ile 2021 yılında imzalanan yapılandırma anlaşması kapsamında kulüplerin borçları TL’ye çevrilmiş ve 9 yıla yayılmıştı. İlk iki yıl ana para ödemesi yapılmadığı için borç yükünün hafiflemesi beklenirken, yüksek maliyetli transferler bu avantajı ortadan kaldırdı. 31 Mayıs 2025 itibarıyla dört büyüklerin toplam borcu 50,3 milyar TL’ye ulaştı. Bu tutarın döviz karşılığı yaklaşık 1,13 milyar euro.

  • En borçlu kulüp: Galatasaray
  • En az borçlu kulüp: Trabzonspor
     

Ayrıca kulüplerin SGK ve vergi borçları da toplamda 6,1 milyar TL’yi aşıyor.

TFF’nin Harcama Limitleri Çare Olmadı

Türkiye Futbol Federasyonu’nun 2019-2020 sezonundan itibaren devreye aldığı harcama limitleri, mali disiplin sağlamada yetersiz kaldı. Kulüpler bu limitleri aşmaya devam ederek borç ve zararlarını büyüttü. Son on yıllık mali veriler, dört büyüklerin gelirlerini artırmalarına rağmen yüksek harcama alışkanlıklarından vazgeçemediklerini ortaya koyuyor. Gelir-gider dengesini kuramayan kulüpler, her geçen yıl daha da ağırlaşan bir finansal tablo ile karşı karşıya.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *