25 Haziran 2026
weather
24°
46,5214 %0.02
52,9769 %0.22
61,4850 %0.33
61.799,50 %-1.37
5.966,13 -0,24
FinansTaksi Eko Gündem Bakan Kurum’dan imar hakkı düzenlemesi

Bakan Kurum’dan imar hakkı düzenlemesi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Resmi Gazete’de yayımlanan “Arazi ve Arsa Düzenlemeleri Hakkında Yönetmelik Değişikliği” ile yıllardır süren imar sorunlarının çözüleceğini açıkladı. Düzenleme, kamu hizmet alanında kalan parsellerde vatandaşların mağduriyetini gidermeyi hedefliyor

Türkiye’de uzun yıllardır tartışma konusu olan imar mağduriyetleri için önemli bir adım atıldı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Arazi ve Arsa Düzenlemeleri Hakkında Yönetmelik Değişikliği” ile kamu hizmet alanında kalan parsellerde yaşanan sorunların çözüme kavuşturulacağını açıkladı.

Bakan Kurum: “Vatandaşın Hakkı, Kamunun İhtiyacı Dengeleniyor”

Bakan Kurum, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: “Vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştıracak bir adım daha attık. Yıllardır süregelen bir sorunu çözüme kavuşturuyoruz. Bu kararla; parseli kamu hizmet alanında kalan vatandaşlarımızın mağduriyetlerini gidereceğiz. Kamu kurumlarımız ise vatandaşlarımıza hizmet edecek kamusal yatırımları hayata geçireceği alanlara sahip olacak. Milletimize hayırlı olsun.”

İmar Hakkı Aktarımı Devreye Giriyor

Yeni düzenleme ile birlikte, kamu hizmet alanında kalan ancak kamulaştırması yapılmamış parseller için imar hakkı aktarımı mekanizması işletilecek. Buna göre:

  • Vatandaşların kullanamadığı imar hakları, imar planı kararıyla belirlenen başka bir alana taşınacak.
  • Parsel sahibi, elindeki imar hakkını kaybetmeyecek; hak başka bölgede kullanılabilecek.
  • Süreç, karşılıklı muvafakatla yürütülecek; mülkiyet istem dışı el değiştirmeyecek.

Bu uygulama, hem vatandaşların mağduriyetini önleyecek hem de kamuya yeni okul, hastane, belediye hizmet binası gibi alanlar kazandıracak.

Hukuki Anlaşmazlıklara Son

Uzun yıllardır vatandaş ile kamu kurumları arasında yaşanan “imar hakkı verilmeyen parsel” sorunları büyük ölçüde çözülmüş olacak. Düzenleme ile:

  • Hukuki anlaşmazlıklar ortadan kalkacak, davaların önü kesilecek.
  • Hem vatandaş hem de kamu mali açıdan yük altına girmeyecek.
  • Tüm değerlemeler, SPK lisanslı bağımsız gayrimenkul değerleme kuruluşlarınca yapılacak.

Vatandaş e-Devlet Üzerinden Takip Edebilecek

Bir diğer yenilik ise şeffaflık ve erişim konusunda getirildi. Yönetmelik kapsamında, onaylanan tüm parselasyon planlarının PARSİD (Parselasyon İzleme Denetleme Sistemi) üzerinden yayımlanması zorunlu hale geldi.

  • Vatandaşlar, e-Devlet ile entegre çalışan PARSİD üzerinden:
  • Parselasyon kapsamındaki taşınmazlarını görebilecek,
  • İdareye gitmeden dijital ortamda itirazlarını yapabilecek,
  • Tüm süreci şeffaf şekilde takip edebilecek.

Bu düzenleme ile birlikte, yıllardır çözülemeyen imar sorunlarının büyük ölçüde giderilmesi ve hem vatandaşın mülkiyet hakkının korunması hem de kamunun hizmet alanı ihtiyacının karşılanması hedefleniyor. İmar hakkı aktarımı, Türkiye’de şehirleşme ve planlama politikalarında yeni bir dönemin başlangıcı olarak değerlendiriliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *