25 Haziran 2026
weather
24°
46,5338 %0.02
53,0126 %0.23
61,4811 %0.27
61.605,47 %-2.189
5.956,80 -0,39
FinansTaksi Eko Gündem “Yarısı Bizden”de bir ilçe öne çıktı: Başvuruların yüzde 22’si buradan!

“Yarısı Bizden”de bir ilçe öne çıktı: Başvuruların yüzde 22’si buradan!

İstanbul’da deprem riskine karşı yürütülen “Yarısı Bizden” kampanyasına en yoğun ilgi Bahçelievler’den geldi. 2024’ten bu yana kent genelinde yapılan 17 bin 246 başvurunun 3 bin 738’i bu ilçeden yapılırken, Bahçelievler yüzde 22’lik payla ilk sırada yer aldı

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin ardından hız kazanan kentsel dönüşüm hamlelerinde İstanbul’un Bahçelievler ilçesi öne çıktı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen ve deprem riskine karşı başlatılan “Yarısı Bizden” kampanyası, 2024’ten bu yana İstanbul genelinde 17 bin 246 başvuru aldı. Bu başvuruların 3 bin 738’i Bahçelievler’den geldi ve ilçe, yüzde 22’lik payla liderliğini pekiştirdi.

Kampanya kapsamında her bir konut için 1 milyon 875 bin TL’ye kadar hibe, kredi ve taşınma desteği sağlanıyor. Bu sayede vatandaşlar, riskli binalarını yüklenici firmalar aracılığıyla yenileyebiliyor. Bahçelievler Belediye Başkanı Hakan Bahadır, ilçede yaklaşık 22 bin bina bulunduğunu, bunların yüzde 40’ının 1999 depreminden sonra yapıldığını, geri kalan yüzde 60’ının ise kentsel dönüşüm kapsamına alınacağını belirtti.

Bahadır, göreve geldiklerinden bu yana 8 ayrı plan hayata geçirdiklerini, bu planlarla yaklaşık 7 bin binanın yenilenmesini teşvik ettiklerini vurguladı. Ayrıca, 600 metrekare birleşim sağlayan bina sahiplerine yüzde 15 bonus imkanı tanıyarak dönüşüm sürecini hızlandırdıklarını kaydetti.

2024 yılında ilçede 400 yıkım gerçekleştirildiğini, 2025 yılı sonunda bu sayının 700-1000 aralığına ulaşmasını beklediklerini söyleyen Bahadır, vatandaşlara “ölüm evlerinde” oturmamaları yönünde çağrı yaptı: “Çocuklarını, eşlerini, komşularını seviyorlarsa anlaşarak binalarını yenilesinler. Bu fırsatlar sınırsız, lütfen riskli yapılarda oturmayın.” Bahçelievler’in, devlet desteği ve yerel yönetim iş birliğiyle önümüzdeki 5-6 yıl içinde riskli binalardan tamamen arındırılması hedefleniyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *