15 Haziran 2026
weather
17°
46,2862 %0.02
53,7062 %0.25
62,1573 %0.08
66.670,17 %4.574
6.429,32 2,43
FinansTaksi Eko Gündem TİM Başkanı Gültepe: 49 il ihracatta vites yükseltti

TİM Başkanı Gültepe: 49 il ihracatta vites yükseltti

TİM Başkanı Mustafa Gültepe, eylül ayında 22,6 milyar dolarla tüm zamanların en yüksek eylül ihracatının gerçekleştiğini belirterek, “26 sektörün 15’inde artış görüldü, 49 ilimiz ihracatını yükseltti” dedi. Gültepe, çift haneli büyüme hedefi için daha hızlı üretim ve yeni pazarlara açılma çağrısı yaptı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın eylül ayı dış ticaret verilerini açıkladığı toplantıda yaptığı değerlendirmede, Türkiye’nin ihracat performansına ilişkin önemli veriler paylaştı. Eylül ayında 22,6 milyar dolarla tüm zamanların en yüksek eylül ayı ihracatına ulaşıldığını belirten Gültepe, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3’lük artış kaydedildiğini söyledi. Bu performansla birlikte, yılın ilk 9 ayında 200,6 milyar dolarlık, son 12 ayda ise yaklaşık 270 milyar dolarlık ihracat hacmi yakalandı.

49 il ihracatta artış kaydetti

Sektörel bazda otomotivin 3,7 milyar dolarla ilk sırada yer aldığını, kimya sektörünün 2,5 milyar dolar, elektrik-elektronik sektörünün 1,5 milyar dolar, çelik ve hazır giyim sektörlerinin ise 1,5 milyar dolara yakın ihracat gerçekleştirdiğini belirten Gültepe, “26 sektörün 15’inde ihracat artarken 11’inde düşüş görüldü. Firmaların yasal merkezlerine göre yaptığımız değerlendirmede, geçen ay 49 ilimiz ihracatını artırmayı başardı” dedi. En çok ihracat yapan illerin sıralamasında İstanbul, Kocaeli, Bursa, Ankara ve İzmir’in yer aldığını kaydeden Gültepe, eylülde 1030 firmanın ilk kez ihracat yaptığını ve toplamda 75,5 milyon dolarlık katkı sunduğunu açıkladı.

123 ülkeye artış, pariteden 593 milyon dolarlık katkı

Eylülde ihracatın kilogram birim değerinin 1,49 dolar olduğunu söyleyen TİM Başkanı, paritenin ihracata 593 milyon dolarlık katkı yaptığını vurguladı. Almanya, Birleşik Krallık, ABD, İtalya ve Irak’ın en çok ihracat yapılan ülkeler olduğunu belirten Gültepe, “45 ülkede yüzde 50’nin, 100 ülkede ise yüzde 10’un üzerinde artış kaydettik. Toplamda 123 ülkeye ihracatımız artış gösterdi” ifadelerini kullandı.

“Yüzde 2-3 artış yeterli değil, daha hızlı koşmalıyız”

Gültepe, ihracattaki artışın memnuniyet verici olduğunu ancak Türkiye’nin potansiyelinin çok daha yüksek olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: “Çift haneli artışlara alışkınız. Dolayısıyla yüzde 2-3’lük büyümeler bizim için yeterli değil. Daha hızlı üretmeli, daha hızlı ihracat yapmalı ve yeni pazarlara ulaşmalıyız. TİM ve birlikler olarak her ay ticaret heyetleri, fuarlar ve B2B organizasyonlarıyla yoğun bir şekilde çalışıyoruz.” Eylülde Meksika, Kuveyt ve Filipinler’e ticaret heyeti düzenlediklerini hatırlatan Gültepe, ekim ayında ise ABD, Kanada, Irak, Ürdün, Kazakistan, Panama, Kenya ve Kolombiya dahil 30 ülkeye ziyaret gerçekleştireceklerini aktardı.

“Daha fazla destek istiyoruz”

Ticaret heyetleri ve fuar desteklerinin artırılması gerektiğini vurgulayan Gültepe, “Var olan destekler için teşekkür ediyoruz ancak yetmiyor. Özellikle hedef ülkelerde desteklere 15 puan daha ilave edilirse, ihracatımızı çok daha hızlı artırabiliriz. 20 firma yerine 30-40 firmayla bu organizasyonlara katılmak etkilerimizi büyütecektir” dedi. TİM Başkanı ayrıca, 9-11 Ekim’de düzenlenecek Türkiye İnovasyon Haftası’na firmaları ve gençleri davet ederek sözlerini tamamladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *