25 Haziran 2026
weather
24°
46,5273 %0.03
53,0229 %0.26
61,4967 %0.29
60.911,92 %-2.812
5.965,10 -0,25
FinansTaksi Eko Gündem TES’de detaylar netleşti: Maaşların %6’sı emeklilik fonuna gidecek

TES’de detaylar netleşti: Maaşların %6’sı emeklilik fonuna gidecek

2026’nın ikinci yarısında devreye girecek Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi ile çalışan maaşlarından yüzde 3 kesinti yapılacak, işveren yüzde 2, devlet ise yüzde 1 katkı sağlayacak. Böylece maaşların toplam yüzde 6’sı her ay emeklilik fonunda birikecek

Türkiye’nin merakla beklediği Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi (TES) ile ilgili ayrıntılar netleşmeye başladı. 2026’nın ikinci yarısında devreye girmesi planlanan sistem, çalışanların maaşlarından yapılacak kesinti, işveren katkısı ve devlet desteğiyle yeni bir emeklilik havuzu oluşturacak.

Çalışan, işveren ve devletten ortak katkı

Yeni Orta Vadeli Program’da (OVP) yer alan TES kapsamında;

  • Çalışan maaşından yüzde 3,
  • İşverenden yüzde 2,
  • Devletten ise yüzde 1 katkı sağlanacak.

Böylece her ay çalışanın maaşının yüzde 6’sı emeklilik fonunda birikecek. Katılımcılar, bu birikimlerini yönlendirmek için yatırım araçlarını kendileri seçebilecek. Böylece doğru yatırım tercihleri yapan çalışanların fonları daha hızlı değerlenecek.

Özel durumlarda para çekme hakkı

TES, mevcut Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve Otomatik Katılım Sistemi’nden (OKS) farklı olarak katılımcılara kısmi çekim imkânı tanıyor. Buna göre, çalışanlar afet, eğitim, ev alımı ve askerlik gibi özel durumlarda fonlarından belirli bir kısmını çekebilecek. Sistemle ilgili en çok merak edilen sorulardan biri de kıdem tazminatı uygulamasının değişip değişmeyeceğiydi. Habertürk’ün aktardığına göre, TES devreye girse de mevcut kıdem tazminatı sistemi aynı şekilde devam edecek.

Zorunlu katılım geliyor

TES, tüm çalışanlar için zorunlu katılımı öngörüyor. Böylece Türkiye’de sosyal güvenlik sistemine ek bir katman oluşturulacak. Devletin yönetiminde olacak fonların, uzun vadede hem bireylerin emeklilik gelirlerini artırması hem de ülke ekonomisine önemli bir kaynak sağlaması hedefleniyor. Bu yeni modelle birlikte çalışanların emeklilik döneminde daha güçlü bir finansal güvenceye kavuşması, işverenin de çalışanına sağladığı katkıyla sosyal faydayı artırması amaçlanıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *