07 Haziran 2026
weather
20°
46,1116 %0.02
53,1487 %-0.94
61,9322 %-0.79
62.212,04 %2.633
6.409,16 -3,23
FinansTaksi Eko Gündem Şekerde ‘metal kalıntısı’ şikayetlerine Bakanlık incelemesi

Şekerde ‘metal kalıntısı’ şikayetlerine Bakanlık incelemesi

Devlet fabrikalarından gelen şekerlerde “metal kalıntısı” bulunduğuna yönelik şikayetler artınca Tarım ve Orman Bakanlığı devreye girdi. Bakanlık, tüm şeker fabrikalarında inceleme yapılması için talimat verdi

Tarım ve Orman Bakanlığı, şeker fabrikalarından gelen ürünlerde “metal kalıntısı” bulunduğuna yönelik şikayetlerin artması üzerine harekete geçti. Bakanlık yetkilileri, tüm fabrikalarda inceleme yapılması için talimat verdi.

Üretimi Aksatan Sorun

İstanbul Ticaret Borsası’nın (İSTİB) Güvenilir Ürün Platformu desteğiyle düzenlenen toplantıda konuşan İSTİB Meclis Üyesi Muhammet Ali Kılıç, son dönemde şeker tedarikinde ciddi sorunlar yaşandığını dile getirdi. Özellikle devlet fabrikalarından gelen şekerlerde metal kalıntısına rastlandığını vurgulayan Kılıç, bu durumun üretim bantlarını sık sık durdurduğunu söyledi. Kılıç, özel fabrikalardan gelen şekerlerde de kısmen benzer sorunların yaşandığını ancak yoğunluğun kamuya ait üretim tesislerinde olduğunu ifade ederek, “Konya’dan gelen 25 tonluk şekeri bir günde işlerken, devlet fabrikalarından gelen şeker metal nedeniyle sürekli üretimi aksatıyor. Metal dedektörleri devreye giriyor ve hat duruyor. Bu soruna neden kalıcı bir sistem kurulmasın?” diye sordu.

Çözüm İçin Yatırım Zor Değil

Pancar Şekeri Üreticileri Derneği (PANŞEK) Başkanı Orhan Can da konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, sorunun çözümü için büyük bütçelere ihtiyaç olmadığını belirtti. Can, “Özel fabrikalarda bu yatırımlar yapılıyor. Metal kalıntısının önlenmesi için ciddi bir maliyet gerekmiyor. Biz üzerimize düşeni yapmaya hazırız” dedi. Tarım ve Orman Bakanlığı Şeker Dairesi Başkanı Mümtaz Sinan ise toplantıda yaptığı açıklamada, konunun hassasiyetle takip edildiğini vurguladı. Sinan, “Metal kalıntısı şikayetleri üzerine hemen arkadaşlarımızı tüm fabrikalarda çalışma yapmak üzere talimatlandırdık. Sektörü izleme ve denetleme görevimiz gereği bu sorun mutlaka giderilecek” ifadelerini kullandı.

Tüketici Güveni Ön Planda

Artan şikayetler, hem şeker tedarikçilerini hem de üretici firmaları zor durumda bırakırken, sektör temsilcileri hızlı bir çözüm beklentisi içinde. Bakanlık, yapılacak denetimler ve alınacak önlemlerle hem üretim süreçlerini sorunsuz hale getirmeyi hem de tüketici güvenini korumayı hedefliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *