17 Haziran 2026
weather
22°
46,3216 %0.05
54,0126 %0.34
62,4762 %0.31
65.821,03 %-0.911
6.455,16 0,13
FinansTaksi Eko Gündem Şeker sektöründe arz sıkıntısı yok ama sorunlar büyüyor

Şeker sektöründe arz sıkıntısı yok ama sorunlar büyüyor

İstanbul Ticaret Borsası’nın düzenlediği “Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor” toplantısında şeker ve şekerli mamuller sektörü ele alındı. Yetkililer, Türkiye’nin şeker üretiminde arz sorunu bulunmadığını vurgularken, hızlı fiyat oynaklığı, metal kalıntısı ve yasa dışı tatlandırıcıların sektör için önemli riskler oluşturduğunu dile getirdi

İstanbul Ticaret Borsası’nın “Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor” toplantısında bu kez şeker ve şekerli mamuller sektörü ele alındı. Gıda, içecek, eczacılık, biyoyakıt ve yem sanayi gibi birçok alana doğrudan girdi sağlayan şekerin, üretimden tüketime kadar yaşadığı sorunlar masaya yatırıldı. Toplantının açılışında konuşan İstanbul Ticaret Borsası Meclis Başkanı Ahmet Bülent Kasap, şekerin sadece ekonomik değil, aynı zamanda gıda güvenliği ve sürdürülebilirlik açısından da stratejik öneme sahip olduğuna dikkat çekerek, sektörün güçlendirilmesinin Türkiye’nin rekabet gücünü artıracağını vurguladı.

Tarım ve Orman Bakanlığı Şeker Dairesi Başkanı Mümtaz Sinan ise Türkiye’nin şeker üretiminde herhangi bir arz sorunu yaşamadığını belirterek, “Yıllık 22,5 milyon ton pancardan 3 milyon ton şeker üretiyoruz. Bunun 2,7 milyon tonu iç piyasaya, kalan kısmı ise ihracata gidiyor. İç tüketim için 2012’den bu yana ithalat yapmıyoruz” dedi. Sinan, iklim koşulları nedeniyle rekoltede düşüş beklenmesine rağmen stokların yeterli olduğunu da ifade etti. Ayrıca son dönemde dile getirilen şeker içindeki metal kalıntısı sorununa dikkat çekerek, fabrikalara çözüm için talimat verildiğini ve sürecin yakından takip edildiğini söyledi.

PANŞEK Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Can, sektördeki asıl tehdidin yasa dışı kullanılan kimyasal tatlandırıcılar olduğunu vurguladı. Tatlandırıcıların hem sektörün geleceğini hem de halk sağlığını tehdit ettiğini belirten Can, “32 şeker fabrikamız var; üretim güçlü şekilde sürüyor. Ancak tatlandırıcı sorunu, ancak etkin denetim ve Gıda Kodeksi’nde yapılacak düzenlemelerle çözülebilir” dedi.

İstanbul Ticaret Borsası Meclis Üyesi Muhammet Ali Kılıç ise sektörün en büyük sorunlarından birinin hızlı fiyat oynaklığı olduğunu dile getirdi. Pandemi sonrası neredeyse her hafta farklı fiyatlarla karşılaştıklarını söyleyen Kılıç, özellikle kamudan tedarik edilen şekerlerdeki metal yoğunluğunun üretim süreçlerini aksattığını belirterek, acil çözüm çağrısı yaptı. Toplantıda öne çıkan görüşler, Türkiye’de şeker üretiminin arz sorunu yaşamadığını ancak fiyat istikrarsızlığı, tatlandırıcı tehdidi ve kalite sorunlarının sektörün rekabet gücünü zorladığını ortaya koydu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *