Sağlık Bakanlığı, kamu sağlık kurumlarının ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 2.753 işçi alımı gerçekleştireceğini duyurdu. İşçi alımları, İŞKUR üzerinden yürütülecek başvuru süreciyle yapılacak. Bakanlık ayrıca bu alımlara paralel olarak 15 bini aşkın personel istihdamı için de kadro ayırdı. 2025 yılı için toplamda 37 bin hekim dışı personel istihdamı planlayan Sağlık Bakanlığı, bu kapsamda ikinci etap alımları başlattı. Bu süreçte 15 bin 247 personel kadrosunun yanı sıra 2 bin 753 işçi alımı da yapılacak. Kadro dağılımında; avukat, biyolog, diyetisyen, ebe, fizyoterapist, sosyal çalışmacı, odyolog, sağlık fizikçisi, mimar ve büro personeli gibi birçok meslek grubu yer alıyor. En fazla alım ise 6 bin 445 kişiyle hemşire kadrosuna ayrıldı.
İşçi Alımları İŞKUR Üzerinden
Personel alımı başvuruları ÖSYM üzerinden yürütülürken, işçi alımları için süreç İŞKUR aracılığıyla gerçekleşecek. Adaylar ilanlar yayımlandığında:
- esube.iskur.gov.tr adresinden e-Devlet şifreleriyle,
- veya ALO 170 hattı üzerinden müracaat edebilecekler.
- Sağlık Bakanlığı işçi alımı ilanlarının en geç 6 Ekim 2025’e kadar yayımlanması bekleniyor.
Hangi Kadrolarda İşçi Alımı Yapılacak?
Mayıs ayında yapılan alımlarda 3.170 temizlik görevlisi, 242 klinik destek elemanı ve 6 aşçı istihdam edilmişti. İkinci etap alımlarda da en çok ihtiyacın olduğu temizlik görevlisi ve güvenlik personeli kadrolarına ağırlık verilmesi öngörülüyor. Alımların, hastaneler başta olmak üzere aile hekimlikleri ve sağlık ocaklarının ihtiyaçlarına göre şekilleneceği, önceki yıllarda olduğu gibi 81 ili kapsayacak şekilde yapılacağı belirtiliyor.
Başvurular Ne Zaman?
Sağlık Bakanlığı personel alım kılavuzu 29 Eylül’de yayımlandı. İşçi alım ilanları ise İŞKUR tarafından duyurulduğunda başvuru ekranı erişime açılacak. Başvuruların başlamasıyla birlikte adaylar illere göre açılan kadroları görüntüleyebilecek.