27 Haziran 2026
weather
25°
46,6600 %0.12
53,1528 %0.09
62,0951 %-0.01
60.084,01 %2.018
6.130,13 1,67
FinansTaksi Eko Gündem Niğde OSB’de arıtılan su tarıma can oluyor

Niğde OSB’de arıtılan su tarıma can oluyor

Niğde OSB’deki ileri biyolojik arıtma tesisinde fabrikaların atık suları yüzde 98 verimle arıtılarak Akkaya Barajı’na deşarj ediliyor. Arıtılmış su, hem çevreyi koruyor hem de bölgedeki tarıma hayat veriyo

Niğde Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB) faaliyet gösteren fabrikaların atık suları, ileri biyolojik arıtma teknolojileriyle yeniden kazanılarak bölge tarımına kazandırılıyor. Akkaya Barajı’na deşarj edilen arıtılmış sular, hem çevreyi koruyor hem de tarımda su kıtlığına karşı çözüm sağlıyor.

8 Üniteli Tesisle 20 Milyon m³ Hedefi

Niğde OSB’de su kaynaklarını korumak ve barajlarda kirlenmeyi önlemek amacıyla 2004 yılında 2 bin metreküp kapasiteli bir üniteyle başlayan atık su arıtma tesisi, bugün 8 üniteye çıkarıldı. OSB Müdürü Mahmut Peşin, geçtiğimiz yıl 1,5 milyon metreküp suyun arıtıldığını, bu yıl hedeflerinin yaklaşık 20 milyon metreküp arıtma ve yeniden kullanım olduğunu belirtti. Peşin, “Günlük yaklaşık 5 bin ton atık suyu içme suyuna yakın kaliteye getirerek Akkaya Barajı’na deşarj ediyoruz. 4,5 milyon avroluk yatırımla kurduğumuz tesis, sadece sanayinin değil tarımın da geleceğine hizmet ediyor.” dedi.

Yeşil OSB Sertifikalı Çevreci Yaklaşım

Peşin, Niğde OSB’nin “Yeşil OSB” sertifikasına sahip olduğuna dikkat çekerek çevreci yatırımların önceliklendirildiğini söyledi: “Yerleşim alanlarına yakın olmamız sebebiyle çevreye zarar verebilecek, atığıyla ve gürültüsüyle risk oluşturan hiçbir yatırıma izin vermiyoruz. Çocuklarımıza daha temiz bir çevre bırakmak istiyoruz.” Tesis, her biri 1000 metreküp kapasiteye sahip bağımsız 8 üniteden oluşuyor ve yüzde 98 arıtma verimliliğiyle çalışıyor. Atık su, herhangi bir kimyasal kullanılmadan, bakteri bazlı biyolojik süreçlerle temizlenerek tarıma kazandırılıyor.

Enerji İhtiyacı GES ve Bakanlık Teşviki ile Karşılanıyor

Arıtma tesisinin enerji maliyetinin önemli bir kısmı Niğde OSB’nin kurduğu güneş enerji santralinden (GES) sağlanıyor. Peşin, ayrıca Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın da enerji maliyetlerinin yaklaşık yüzde 50’sini teşvik olarak karşıladığını aktardı: “Bu destekler sayesinde hem işletme maliyetimizi düşürüyor hem de yenilenebilir enerji kaynaklarıyla çevre dostu üretim anlayışını güçlendiriyoruz.”

Sürekli Denetim ve Şeffaf Veri Paylaşımı

Tesis, Bakanlık tarafından anlık olarak denetleniyor ve sürekli veri aktarımı yapılıyor. Böylece hem çevre standartlarının hem de su kalitesinin düzenli olarak takip edildiği vurgulanıyor. Peşin, su kıtlığının küresel bir sorun haline geldiğini belirterek, arıtılmış suyun tarıma yeniden kazandırılmasının stratejik bir adım olduğunu ifade etti: “Atık suyu arıtarak doğaya temiz şekilde bırakıyor, tarımı destekliyor ve gelecek nesiller için sürdürülebilir bir çevre hedefliyoruz.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *