24 Haziran 2026
weather
22°
46,5029 %0.05
52,7889 %-0.28
61,2471 %-0.25
62.725,59 %0.226
6.050,21 -1,51
FinansTaksi Eko Gündem İzmir’in gevreğine zam geldi!

İzmir’in gevreğine zam geldi!

İzmir’in simgesi gevreğe zam geldi. 3 Eylül’den itibaren fiyat 15 TL’den 20 TL’ye çıkacak. Esnaf odası, “Zam kaçınılmaz hale geldi, gevrek geleneğinin sürmesi için üreticinin ayakta kalması şart” dedi

İzmir’de vatandaşların günlük yaşamının vazgeçilmez parçası olan gevrek (simit), yeni fiyatıyla gündemde. İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Gıda Komisyonu’nun talebi ve Ticaret Bakanlığı’nın onayıyla gevrek fiyatı 15 liradan 20 liraya yükseltildi. Yeni tarife 3 Eylül’den itibaren geçerli olacak.  İzmir Pide, Gevrek İmalatçıları ve Benzerleri Esnaf Sanatkarlar Odası, artan maliyetleri gerekçe göstererek uzun süredir zararına üretim yapan fırıncıların ayakta kalabilmesi için bu zammın kaçınılmaz olduğunu belirtti.

Oda tarafından yapılan açıklamada, gevreğin İzmir için sadece bir yiyecek değil, aynı zamanda kentin kültürünün ayrılmaz bir parçası olduğuna dikkat çekilerek şu ifadelere yer verildi: “Bugüne kadar zam taraftarı olmadık. Ancak maliyetler karşısında üreticinin zarar etmesi, fırıncılarımızı üretimden kopma noktasına getirdi. Bu artış esnafın ayakta kalabilmesi için mecburi hale geldi. Hem vatandaşımızı hem esnafımızı düşünüyoruz. İzmir’de gevrek geleneğinin sürmesi için üreticinin desteklenmesi şart.” Böylece İzmirlilerin kahvaltıdan sokak lezzetine kadar her öğünde tercih ettiği gevrek, 3 Eylül itibarıyla 20 TL’den satılacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *