Türkiye’de işsizlik oranı 2025’in son çeyreğinde gerileyerek tek haneli seyrini sürdürdü. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı Ekim-Aralık 2025 dönemi iş gücü verilerine ilişkin değerlendirmede bulunan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, işsizlik oranının yüzde 8,2’ye düştüğünü ve böylece 11 çeyrektir tek haneli seviyelerde kalındığını açıkladı.
Bakan Işıkhan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, işsiz sayısının son çeyrekte bir önceki döneme göre 58 bin kişi azaldığını, işsizlik oranının ise 0,2 puan gerilediğini belirtti. Çalışma hayatını güçlendirmeye yönelik adımların ekonomi yönetimiyle koordinasyon içinde atıldığını vurgulayan Işıkhan, uygulanan istihdam politikalarının sonuç vermeye devam ettiğini ifade etti.
İstihdam 32,6 milyonu aştı
Verilere göre, 2025’in son çeyreğinde istihdam 136 bin kişi artarak 32 milyon 686 bine yükseldi. İstihdam oranı 0,1 puanlık artışla yüzde 49,1’e çıktı. İş gücü ise 78 bin kişilik artışla 35 milyon 599 bine ulaştı. Bakan Işıkhan, Ulusal İstihdam Stratejisi kapsamında hayata geçirilen program ve projelerin iş gücü piyasasına olumlu yansıdığını belirterek, istihdam artışının sürdürülebilirliğine dikkat çekti. İş gücüne katılımın artırılması ve kayıtlı istihdamın güçlendirilmesinin öncelikli hedefler arasında yer aldığını ifade etti.
Genç işsizlikte tarihi düşüş
Genç işsizlik oranı da dikkat çeken bir gerileme kaydetti. 2005 yılından bu yana en düşük seviyeye inen genç işsizlik oranı yüzde 14,9 olarak gerçekleşti. Erkeklerde işsizlik oranı yüzde 6,7 ile son 20 yılın en düşük seviyesine gerilerken, kadınlarda işsizlik oranı yüzde 11,1 ile son 13 yılın en düşük düzeyine indi.
Kadın istihdamını artırmaya yönelik “İş Pozitif” programı ile gençlere yönelik GÜÇ Projesi’nin bu sonuçlarda etkili olduğunu belirten Işıkhan, özellikle dezavantajlı grupların iş gücüne katılımını artırmaya yönelik çalışmaların devam edeceğini vurguladı.
Hedef: Kalıcı ve kapsayıcı istihdam
Bakan Işıkhan, temel hedeflerinin yenilikçi ve özgün uygulamalarla çalışma hayatını güçlendirmek, vatandaşların iş gücüne katılımını desteklemek ve işsizlikle kararlı mücadeleyi sürdürmek olduğunu ifade etti. Ekonomi yönetiminin enflasyonla mücadele süreciyle eş zamanlı yürütülen istihdam politikalarının, iş gücü piyasasında dengeli ve sürdürülebilir bir yapı oluşturmayı amaçladığı belirtiliyor. Uzmanlar, önümüzdeki dönemde büyüme, yatırım ve üretim odaklı politikaların istihdam üzerindeki etkisinin yakından izleneceğine işaret ediyor.