25 Haziran 2026
weather
24°
46,5273 %0.03
53,0229 %0.26
61,4967 %0.29
60.911,92 %-2.812
5.965,10 -0,25
FinansTaksi Eko Gündem İş dünyası büyümeyi değerlendirdi: “Üretim ve ihracat odakta olmalı”

İş dünyası büyümeyi değerlendirdi: “Üretim ve ihracat odakta olmalı”

Türkiye ekonomisi yılın ikinci çeyreğinde yüzde 4,8 büyüyerek 20 çeyrektir süren büyüme trendini korudu. İş dünyası temsilcileri, verilerin umut verici olduğunu belirterek sürdürülebilir büyüme için üretim, yatırım ve ihracat vurgusu yaptı

Türkiye ekonomisi, 2025 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 4,8 büyüyerek beklentileri aştı. TÜİK’in açıkladığı verilere göre, inşaat, sanayi ve bilgi-iletişim sektörlerindeki güçlü artış dikkat çekti. Cari fiyatlarla GSYH 14,6 trilyon TL’ye, dolar bazında ise 377,6 milyar dolara ulaştı. İş dünyası temsilcileri, bu performansın umut verici olduğunu belirtirken sürdürülebilir büyüme için üretim, yatırım ve ihracat üçgenine dikkat çekti.

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, inşaat ve sanayi sektörlerindeki büyümenin önümüzdeki dönem için pozitif sinyaller verdiğini vurguladı: “İhracatçı KOBİ’lere ve istihdam deposu sanayi sektörlerine selektif kredi stratejisiyle destek verilmeli. Savunma sanayisindeki başarıyı diğer sektörlere yayarak 20 çeyrektir süren büyüme trendini daha da güçlendirmeliyiz.”

DEİK Başkanı Nail Olpak, sanayinin yüzde 6,1 ile pozitife dönmesinin değerli olduğuna dikkat çekti: “İhracatımız yüzde 1,7 artsa da ithalatın yüzde 8,8 yükselmesi dikkat çekici. Beklenen faiz indirimleri ve destekleyici adımlar sanayiye güç katmalı. Yıl sonunu daha yüksek bir büyüme ile kapatmayı öngörüyoruz.”

MÜSİAD Başkanı Burhan Özdemir, büyümenin emek boyutuna vurgu yaptı: “İş gücü ödemeleri artsa da katma değer içindeki payı geriledi. Emeğin daha adil paylaşılması öncelikli hedef olmalı. Tarımdaki yüzde 3,5 daralma ise gıda güvenliği açısından ciddi uyarıdır.”

TİM Başkanı Mustafa Gültepe, büyümenin iç taleple desteklendiğini ancak net ihracatın üç çeyrektir negatif katkı verdiğini hatırlattı: “Sağlıklı ve kalıcı büyüme üretim ve ihracatla mümkün. İhracatçının rekabet gücünü artıracak politikalar acilen hayata geçirilmeli.”

ASKON Başkanı Orhan Aydın, güçlü toparlanmaya işaret ederek tarımın küçülmesine dikkat çekti: “İnşaat, sanayi ve bilgi-iletişim sektörlerinde büyümeyi tetikleyen dinamikler görüyoruz. Ancak tarımdaki kayıplar telafi edilmezse gıda arz güvenliği zedelenebilir.”

İSTİB Başkanı Ali Kopuz ise büyümenin 20’nci çeyreğe taşınmasının güven verici olduğunu belirterek enflasyonla mücadele sürecinin desteklenmesi gerektiğini ifade etti:
“Faiz indirimlerinin devam etmesiyle ekonomik aktivite daha güçlü desteklenebilir. Ancak tarımda yaşanan yüzde 3,5’lik daralma önümüzdeki dönemde telafi edilmek zorunda.”

İş dünyasının ortak görüşü, mevcut büyüme ivmesinin sürdürülebilir olması için üretim, ihracat ve yatırımların merkezde tutulması gerektiği yönünde. Tarım sektöründeki daralma ve ithalat artışı ise yeni dönemin kritik başlıkları olarak öne çıkıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *