27 Haziran 2026
weather
25°
46,6600 %0.12
53,1528 %0.09
62,0951 %-0.01
59.977,99 %0.608
6.130,13 1,67
FinansTaksi Eko Gündem Gıda denetiminde rekor: 731 bin işletmeye 1,3 milyar TL ceza

Gıda denetiminde rekor: 731 bin işletmeye 1,3 milyar TL ceza

Tarım ve Orman Bakanlığı, ocak-temmuz döneminde 731 bin 568 gıda işletmesini denetledi. 15 bini aşkın idari yaptırım uygulanırken 346 işletme savcılığa bildirildi. Kesilen para cezalarının tutarı 1,3 milyar TL’yi geçti

Tarım ve Orman Bakanlığı, halk sağlığını korumak ve gıda güvenliğini sağlamak amacıyla yürüttüğü denetim faaliyetlerini 2025’in ilk 7 ayında yoğunlaştırdı. Ocak-Temmuz döneminde toplam 731 bin 568 gıda işletmesi denetlendi, 15 bin 291 idari yaptırım uygulandı ve 346 işletme hakkında Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunuldu. Bu süreçte kesilen para cezalarının toplam tutarı 1 milyar 320 milyon TL’yi aştı.

Temmuzda 105 Binden Fazla Denetim

Bakanlığın yayımladığı verilere göre, yalnızca temmuz ayında 105 bin 810 resmi kontrol gerçekleştirildi. Bu denetimlerde 2 bin 519 işletmeye idari yaptırım uygulanırken, toplam 207 milyon 373 bin TL ceza kesildi. Ayrıca 29 işletme hakkında da savcılığa suç duyurusunda bulunuldu.

Toplu Tüketim Yerleri İlk Sırada

Denetimlerin en yoğun yapıldığı alanlar arasında toplu tüketim yerleri ön plana çıktı.

  • Toplam 47 bin 517 toplu tüketim yerine denetim yapıldı.
  • 762 idari yaptırım uygulanarak 35,3 milyon TL ceza kesildi.
  • 2 işletme hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunuldu.
  • Bu veriler, yapılan denetimlerin yüzde 44,9’unun toplu tüketim alanlarına yönelik olduğunu gösteriyor.

Gıda Satış Noktalarına 46 Milyon TL Ceza

  • Gıda satış işletmelerinde ise 42 bin 15 denetim gerçekleştirildi.
  • 957 işletmeye idari yaptırım uygulandı.
  • 8 işletme hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunuldu.
  • Denetimler sonucunda 46 milyon TL’yi aşan para cezası kesildi.

Üretim Yerlerine Rekor Ceza

  • En yüksek para cezası ise gıda üretim yerlerine kesildi.
  • 16 bin 278 üretim tesisine denetim yapıldı.
  • 800 idari yaptırım uygulanarak 125,8 milyon TL ceza kesildi.
  • 19 işletme savcılığa bildirildi.

Bakanlıktan Sıkı Denetim Mesajı

Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri, gıda güvenliği ve halk sağlığı için denetimlerin aralıksız devam edeceğini vurguladı. Bakanlık, gıda zincirinin tüm halkasında şeffaf ve titiz bir denetim anlayışıyla hareket ettiklerini, mevzuata aykırı faaliyetlerde bulunan işletmelerin ise ağır yaptırımlarla karşı karşıya kalacağını belirtti. Bu veriler, hem tüketicinin sağlığını korumak hem de gıda sektöründe adil ve güvenli bir piyasa düzenini sağlamak adına denetimlerin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *