27 Haziran 2026
weather
25°
46,6600 %0.12
53,1528 %0.09
62,0951 %-0.01
60.757,62 %0.94
6.130,13 1,67
FinansTaksi Eko Gündem Emeklilere yüzde 18,4 zam: Taban maaş arttı

Emeklilere yüzde 18,4 zam: Taban maaş arttı

Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda kabul edilen düzenlemeyle en düşük emekli aylığı yüzde 18,4 oranında artırılarak 20 bin TL’ye yükseltildi. 1 Ocak 2026’dan itibaren yürürlüğe girecek artışla birlikte milyonlarca emeklinin taban geliri yeniden belirlenmiş oldu

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde yürütülen yoğun mesainin ardından, milyonlarca emekliyi doğrudan ilgilendiren düzenleme yasalaştı. Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda kabul edilen kanun teklifiyle en düşük emekli aylığı yüzde 18,4 oranında artırılarak 20 bin TL’ye çıkarıldı. Yeni tutar, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak.

Genel Kurul’da kritik madde kabul edildi

“Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi”nin görüşmeleri, Meclis Başkanvekili Celal Adan başkanlığında gerçekleştirildi. Zaman zaman sert tartışmalara sahne olan oturumlarda, en düşük emekli aylığını düzenleyen 7’nci madde Genel Kurul’dan geçerek yasalaştı.

Artış 3 bin 119 TL oldu

Mevcut durumda 16 bin 881 TL olarak uygulanan en düşük emekli aylığı, kabul edilen düzenleme ile 3 bin 119 TL artırıldı. Böylece aylık ödeme 20 bin TL seviyesine yükseltilmiş oldu. Düzenleme, geriye dönük hak kaybı yaşanmaması amacıyla 2026 yılı başından itibaren uygulanacak.

Dosya bazında ödemeler de 20 bin TL

Yasayla birlikte Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nda da değişikliğe gidildi. Buna göre; yaşlılık, malullük ve ölüm aylığı alanlar ile hak sahiplerine dosya bazında ödenen asgari aylık tutar, 2026 Ocak ayı ödeme döneminden itibaren 20 bin TL olarak esas alınacak. Böylece farklı statülerde aylık alan emekliler için taban gelir seviyesi eşitlenmiş olacak.

Asgari ücret desteğinde de artış

Teklif yalnızca emeklileri değil, işverenleri de ilgilendiren bir düzenleme içeriyor. Buna göre, işverenlere sağlanan asgari ücret desteği bin TL’den bin 270 TL’ye çıkarıldı. Artışın, özellikle emek yoğun sektörlerde istihdamın korunmasına katkı sağlaması hedefleniyor.

Hükümetten “refah payı” vurgusu

Hükümet kanadı, yapılan artışın enflasyonla mücadele ve alım gücünün korunması çerçevesinde değerlendirildiğini vurguluyor. Yetkililer, emeklilerin refah seviyesini yükseltmeye yönelik adımların önümüzdeki dönemde de devam edeceğini ifade ediyor. Kabul edilen düzenleme, Resmi Gazete’de yayımlanmasının ardından yürürlüğe girecek ve 2026 yılı itibarıyla emeklilerin aylıklarına yansıtılacak.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *