Bilecik’te 1 Eylül’de av yasağının kalkmasıyla başlayan balık sezonu, hem balıkçıların hem de vatandaşların yüzünü güldürdü. Tezgâhlar, uzun bir aradan sonra yeniden istavrit, uskumru, kupes, kefal ve hamsi çeşitleriyle dolarken, bu yılın en çok talep gören balığı sardalya oldu.
Sardalya Palamudun Yerini Aldı
Balıkçı esnafı Batuhan Acar, sezonun bereketli başladığını belirterek şunları söyledi: “1 Eylül itibariyle sezonumuzu açtık. Şu anda mevsim gereği sardalya daha çok tercih ediliyor. Yağ oranı yüksek olduğu için diğer balıklara göre daha lezzetli. Hamsimiz de bu yıl güzel, satışlarımız iyi gidiyor. İstavrit, tekir çeşitlerimiz var ama satışta lider sardalya. Geçen yılın yıldızı palamut olmuştu, bu yıl ise onun yerini sardalya aldı.”
Fiyatlar Cep Dostu
Acar, fiyatların vatandaş için uygun olduğunu vurgulayarak, “Sardalya ve istavrit 200 TL’den satılıyor. Hamsi ise iri boy olduğunda 300 TL’ye kadar çıkıyor. Bu sezon vatandaşın bol bol sardalya, hamsi ve istavrit yiyeceğini düşünüyorum. Palamut bu yıl pek olmayacak gibi görünüyor ama fiyatlar genel olarak cep dostu” dedi. Balıkçılar, sezonun bol ve bereketli geçeceğini öngörüyor. Bu yıl tezgâhların yıldızı ise uygun fiyatıyla sardalya oldu.