25 Haziran 2026
weather
24°
46,5292 %0.03
53,0250 %0.26
61,4844 %0.27
60.747,38 %-3.27
5.941,02 -0,66
FinansTaksi Eko Gündem Bakan Uraloğlu duyurdu: İki il arası yolculuk 40 dakikaya indi!

Bakan Uraloğlu duyurdu: İki il arası yolculuk 40 dakikaya indi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Konya–Karaman Hızlı Tren Hattı ile iki şehir arasındaki yolculuk süresinin 40 dakikaya düştüğünü açıkladı. Proje sayesinde yılda 63 milyon TL tasarruf sağlanırken karbon salınımı 25 bin ton azaltılıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin demir yolu yatırımlarında önemli bir dönüm noktası olan Konya–Karaman Hızlı Tren Hattı ile ilgili müjdeli gelişmeyi paylaştı. Sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, iki şehir arasındaki ulaşım süresinin 40 dakikaya kadar indiğini duyuran Uraloğlu, projenin sadece vatandaşlara değil, ekonomiye ve çevreye de ciddi katkılar sağladığını vurguladı.

Modern Ulaşım Altyapısında Örnek Proje

8 Ocak 2022’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla hizmete alınan Konya–Karaman Hızlı Tren Hattı, toplam 102 kilometrelik bir güzergâh üzerinde yer alıyor. Bu hat kapsamında:

  • 74 köprü,
  • 39 karayolu ve demiryolu geçidi,
  • 17 yaya geçidi inşa edilerek altyapı modernleştirildi.

Proje, bölgedeki ulaşım kalitesini artırırken, Türkiye’nin demir yolu vizyonunun en somut örneklerinden biri haline geldi.

Ekonomiye ve Çevreye Katkısı Büyük

Hattın faaliyete geçmesiyle birlikte yılda 63 milyon TL tasarruf sağlanıyor. Daha hızlı ve güvenli taşımacılık imkânı, yakıt ve zaman maliyetlerini önemli ölçüde düşürürken, karbon salınımının da yıllık 25 bin ton azalması, projenin çevresel etkilerini öne çıkarıyor. Bakan Uraloğlu, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: “102 km’lik Konya–Karaman Hızlı Tren Hattı’na 74 köprü, 39 geçit, 17 yaya geçidi inşa ettik. Yılda 63 milyon TL tasarruf sağlıyoruz, karbon salınımını 25 bin ton azaltıyoruz.”

Vatandaşların Hayatını Kolaylaştıran Yatırım

Konya–Karaman hattı, sadece ulaşım süresini kısaltmakla kalmayıp, Konya ve Karaman’ın ekonomik entegrasyonunu da güçlendiren bir adım olarak öne çıkıyor. Daha hızlı, daha güvenli ve çevre dostu ulaşım imkânı sağlayan bu proje, ilerleyen dönemde Türkiye’nin diğer bölgelerinde yapılması planlanan demiryolu yatırımları için de örnek bir model teşkil ediyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *