Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kamu ihale mevzuatının köklü bir revizyona gideceğini duyurdu. CHP Diyarbakır Milletvekili Sezgin Tanrıkulu’nun soru önergesine yanıt veren Şimşek, 2024-2026 Orta Vadeli Program’da yer alan hedef doğrultusunda kamu ihale mevzuatının dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve uluslararası normlarla uyum çerçevesinde güncelleneceğini belirtti.
Amaç: Şeffaflık, Rekabet ve Uyum
Bakan Şimşek, yapılacak değişikliklerle kamu alımlarında şeffaflık, hesap verilebilirlik ve uygulama birliğinin güçlendirileceğini, rekabetin artırılacağını ve fırsat eşitliğinin sağlanacağını ifade etti. Açık ihale usulünün yaygınlaştırılmasıyla birlikte rekabete dayalı, verimli ve sürdürülebilir bir satın alma yapısının oluşturulmasının hedeflendiğini söyledi. Şimşek’e göre, referans alınan uluslararası düzenlemeler yenilenirken bunlara uyumun artırılması sağlanacak. Bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim doğrultusunda alım süreçlerinin dijital platformlara taşınması, hem süreçleri hızlandıracak hem de katılımı kolaylaştıracak. Bu bağlamda, elektronik ihale altyapısının geliştirilmesi ve kamu alımlarında dijitalleşmenin yaygınlaştırılması temel öncelikler arasında.
EKAP ile Dijital Dönüşüm Başladı
1 Ağustos 2025 itibarıyla yürürlüğe giren Kamu Alımlarının Elektronik Ortamda Yapılması Yönetmeliği kapsamında ihalelerde başvuru, teklif sunma, değerlendirme, sözleşme imzalama gibi tüm süreçler Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden elektronik ortamda yapılmaya başlandı. Bu sayede ihalelerde rekabetin artırılması ve daha fazla firmanın ihalelere erişimi hedefleniyor. Yeni düzenleme çalışmaları, sadece mevzuat uyumunu değil, çevresel ve sosyal açıdan sürdürülebilir satın alma uygulamalarını da destekleyecek. Şimşek, değişikliklerin hem kamu kaynaklarının etkin kullanımı hem de yatırım ortamının güçlendirilmesi açısından kritik önemde olduğunu vurguladı.