Türk dönerinin Almanya’da “söner” adıyla tescillendiği yönündeki iddialar gündeme bomba gibi düştü. Ancak Uluslararası Döner Federasyonu (UDOFED) Başkanı Muhammet Nezif Emek, bu söylentilere net bir yanıt verdi: “Ortada ne dava ne de hak kaybı var. Döner hâlâ bize ait.” Emek, Avrupa’da devam eden sürecin yalnızca Geleneksel Özellik Garantili Ürün (TSG) başvurusu olduğunu vurguladı. 2022’de yapılan başvurunun 2024’te onaylandığını, sonrasında 11 itiraz geldiğini aktaran Emek, “Bu sadece teknik bir tescil süreci. Hak kaybettiren veya kazandıran bir durum değil” dedi.
“Döner Avrupa’ya geçti” iddiası asılsız
“Dönerin Avrupa’ya geçtiği ya da tescilin reddedildiği yönündeki haberler doğru değil” diyen Emek, dönerin Türkiye’ye ait olduğunun tartışmasız olduğunu belirtti. Ayrıca, Almanya’da CSU’nun ‘Söder Kebab’ markasını tescil ettirdiğini, bunun da dönerin kimliğini değiştirmediğini ifade etti. Avrupa’da sıkça dillendirilen “Türkler döneri kaybetti” söylemlerine de sert çıkan Emek, “Biz suşi yiyoruz diye Japonya suşiyi mi kaybetti? Türkler döneri Avrupa’ya götürerek dünyaya yaydı” sözleriyle tartışmalara nokta koydu. Almanya’da dönerin en popüler yiyecekler arasında olduğuna dikkat çeken Emek, Podolski’nin açtığı dönerciden “Haus des Döners” zincirine, hatta “Döner Partisi”nin kurulmasına kadar örnekler vererek, dönerin Avrupa’daki gücünü hatırlattı.