27 Haziran 2026
weather
25°
46,6600 %0.12
53,1528 %0.09
62,0951 %-0.01
60.393,99 %1.528
6.130,13 1,67
FinansTaksi Eko Gündem IMEI kayıt ücretine dev zam: 56 bin TL’ye çıkabilir'

IMEI kayıt ücretine dev zam: 56 bin TL’ye çıkabilir'

Yurt dışından telefon almak artık daha pahalı olacak. 2025’te 45 bin 614 TL olan IMEI kayıt ücreti, 2026’da yeniden değerleme oranıyla birlikte 56 bin TL’ye kadar yükselebilir. Yeni tarife 1 Ocak 2026’dan itibaren geçerli olacak

Yurt dışından telefon getirmek artık çok daha maliyetli olacak. 2026 yılı için IMEI kayıt ücretlerine büyük bir artış bekleniyor. Yeni yılda uygulanacak yeniden değerleme oranına bağlı olarak, mevcut 45 bin 614 TL’lik ücretin 56 bin TL’ye kadar çıkabileceği öngörülüyor. IMEI kayıt ücreti, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından açıklanan Yeniden Değerleme Oranı doğrultusunda artırılıyor. Bu oran, Ekim ayında açıklanan Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE) verilerine göre belirleniyor ve vergi, harç ile devlet gelir kalemlerinde otomatik bir artışa neden oluyor. Ekonomistlerin tahminlerine göre, 2026 yılı yeniden değerleme oranı yüzde 22–24 aralığında olacak. Bu durumda IMEI kayıt ücreti de 10 bini aşkın bir zamla yaklaşık 56 bin TL seviyesine yükselecek.

Yurt dışından telefon almak zorlaşıyor

Yurt dışından getirilen telefonlara uygulanan IMEI kayıt ücreti, son yıllarda en çok tartışılan harçlardan biri haline geldi. 2019’da sadece 1.500 TL olan ücret, her yıl katlanarak artış gösterdi ve 2025 itibarıyla 45 bin 614 TL’ye ulaştı. Uzmanlar, artan harç oranlarının yurt dışından cihaz getirme eğilimini azaltacağını belirtiyor. Ancak buna rağmen, döviz kurundaki fark ve bazı modellerin Türkiye’de satışa sunulmaması nedeniyle bu yönteme ilgi devam ediyor.

Yeni ücret 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek

Yeniden değerleme oranının Aralık ayında Resmî Gazete’de yayımlanmasıyla birlikte, yeni IMEI kayıt ücretinin de 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girmesi bekleniyor. Vergi uzmanları, artış oranının kesinleşmesinin ardından diğer vergi ve harç kalemlerinde de benzer oranda yükseliş olacağına dikkat çekiyor. Bu zamla birlikte, yurt dışından alınan bir akıllı telefonun Türkiye’de aktif hale getirilmesi için ödenmesi gereken tutar, birçok cihazın piyasa değerine yaklaşmış olacak. Ekonomistler, bu durumun yerli telefon pazarını güçlendirebileceğini ancak tüketici açısından ciddi bir mali yük oluşturacağını vurguluyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *