24 Haziran 2026
weather
22°
46,4951 %0.04
52,8444 %-0.19
61,2565 %-0.27
59.762,39 %-4.124
5.953,69 -3,08
FinansTaksi Eko Gündem Türkiye’nin ilk depolamalı GES’i devreye alındı

Türkiye’nin ilk depolamalı GES’i devreye alındı

Türkiye, enerji dönüşümünde kritik bir eşiği daha aştı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı Mustafa Yılmaz’ın katılımıyla, Sivrihisar’da Türkiye’nin lisans alan ilk depolamalı güneş enerjisi santrali (GES) hizmete açıldı. Açılışla birlikte Türkiye, yenilenebilir enerjide yalnızca üretimi değil, enerjinin depolanması ve sistem yönetimini merkeze alan yeni bir döneme girdi

Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinde kurulan ve Türkiye’de lisans alan ilk depolamalı güneş enerjisi santrali, düzenlenen törenle resmen faaliyete geçti. Açılışta konuşan EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, Türkiye’nin enerjide artık yalnızca üretim kapasitesini artıran değil, enerji yönetimini önceleyen bir aşamaya geçtiğini söyledi.

Açılışı yapılan tesisi sıradan bir santral yatırımı olarak görmediğini vurgulayan Yılmaz, “Bugün Türkiye’nin enerji dönüşümünde geldiği noktayı ve bundan sonraki yönünü gösteren çok kıymetli bir adımı hayata geçiriyoruz” dedi. Enerjinin artık yalnızca üretmekten ibaret olmadığını belirten Yılmaz, zamanlama, yer ve güvenlik unsurlarının enerji sisteminin temelini oluşturduğunu ifade etti.

Yılmaz, yenilenebilir enerji kaynaklarının doğası gereği kesintili olduğuna dikkat çekerek, “Güneş her zaman parlamaz, rüzgâr her zaman esmez. Bu nedenle yenilenebilir enerjinin sistemin ana taşıyıcısı olabilmesi, ancak enerji depolama ile mümkündür” değerlendirmesinde bulundu. Depolamanın yalnızca teknik bir unsur olmadığını vurgulayan Yılmaz, “Depolama; şebeke güvenliğidir, arz sürekliliğidir, fiyat istikrarıdır ve enerji bağımsızlığıdır” ifadelerini kullandı.

Mevzuat altyapısı hazır, hedef sistem güvenliği

EPDK olarak yenilenebilir enerji yatırımlarını yalnızca kurulu güç artışı olarak değerlendirmediklerini belirten Yılmaz, esas önceliğin bu yatırımların sisteme katkısı, sürdürülebilirliği ve uzun vadeli faydası olduğunu dile getirdi. Depolamalı yatırımlar için oluşturulan mevzuatın şeffaflık, rekabet ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda hazırlandığını belirten Yılmaz, Türkiye’nin bu alanda hem mevzuat hem de piyasa altyapısının hazır olduğunu söyledi.

Depolamalı GES yatırımlarının yaygınlaşmasıyla birlikte doğal gaz ithalatının azalacağını, bunun da cari açık üzerinde olumlu etki yaratacağını ifade eden Yılmaz, aynı zamanda yerli teknoloji, istihdam ve sanayi ekosisteminin güçleneceğini kaydetti. “Enerji arz güvenliğimiz daha sağlam bir zemine oturacaktır. Kazanan yalnızca yatırımcı değil, kazanan Türkiye olacaktır” diyen Yılmaz, enerjide daha bağımsız ve sürdürülebilir bir Türkiye hedefi doğrultusunda kararlılıkla ilerlediklerini vurguladı.

Yatırımcıdan stratejik vurgu

Santralin işletmecisi OZE Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Gündüzkanat da törende yaptığı konuşmada, depolamalı GES yatırımıyla Türkiye’de önemli bir ilke imza attıklarını belirtti. Gündüzkanat, projede emeği bulunan tüm mühendis, çalışan ve iş ortaklarına teşekkür ederek, bu yatırımın ülke adına stratejik bir adım olduğunu söyledi.

Enerji depolama alanındaki çalışmalarını önümüzdeki dönemde de kararlılıkla sürdüreceklerini ifade eden Gündüzkanat, Türkiye’nin enerji dönüşümüne katkı sunmaya devam edeceklerini dile getirdi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *