Tüm-İş Konfederasyonu Genel Başkanı Mahmut Şahin, turizm sektöründe uygulamaya konulan 10 günlük çalışma dilimine sert tepki gösterdi. Turizm iş kolunda çalışan işçilerin artık 10 gün çalışıp 1 gün izin yapacağını belirten Şahin, bu uygulamanın çalışma hayatının temel prensiplerine aykırı olduğunu vurguladı.
Şahin, Tüm-İş Konfederasyonu Genel Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısında, söz konusu uygulamanın yalnızca turizm sektörünü değil, ilerleyen dönemde diğer iş kollarını da etkileyebileceğini ifade etti. Şahin, “İnşaat sektörü, özel hastaneler ve diğer sektörler de ‘bizim işçimiz de aynı haklara sahip olmalı’ diyerek bu uygulamanın yayılmasını talep edebilir. Bu durum, işçilerin hayatına, ailesine ve sağlığına saygısızlıktır” dedi.
“Hafta sayısını 10 yapalım, işçi hakları korunmuş olsun”
Mahmut Şahin, tepkisini somut bir öneriyle de ortaya koydu. Haftalık çalışma günlerinin 10’a çıkarılmasını ve 11. günün tatil günü olarak belirlenmesini öneren Şahin, günlere isim vermeyi de planladıklarını açıkladı: “Pazar, Pazar ertesi, Salı, Salı ertesi, Çarşamba, Çarşamba ertesi, Perşembe, Perşembe ertesi, Cuma, Cuma ertesi ve 11. gün tatil günü. Bu şekilde işçiler izinlerini daha planlı kullanabilir, kaos yaşanmaz.”
İşçi haklarına saygısızlık uyarısı
Şahin, bu uygulamanın bir insan hakkı ihlali olduğunu vurgulayarak, “İzin, işçiye patronun lütfu değildir. Dinlenme hakkı temel bir insan hakkıdır. Türkiye’de 14-15 milyon işçi bu durumdan etkilenecek. Eğer buna karşı çıkılmazsa, işçi düzeni ve ülke düzeni ciddi şekilde bozulacak” dedi. Şahin’in açıklamaları, Türkiye’de çalışma hayatında yeni bir tartışmayı başlatırken, işçi sendikaları ve hükümet arasındaki iş gücü hakları tartışmalarının önümüzdeki dönemde yoğunlaşacağını gösteriyor.