24 Haziran 2026
weather
22°
46,5009 %0.04
52,8993 %-0.08
61,3261 %-0.15
60.245,58 %-3.826
6.008,20 -2,20
FinansTaksi Eko Gündem Ocak ayının kazananı altın oldu: Reel getiriler açıklandı

Ocak ayının kazananı altın oldu: Reel getiriler açıklandı

Finansal yatırım araçlarının Ocak 2026 dönemine ait reel getiri performansı belli oldu. Enflasyondan arındırılmış verilere göre külçe altın, aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık tüm dönemlerde yatırımcısına en yüksek reel getiriyi sağladı. Döviz kurları ve bazı yatırım araçları ise reel bazda kayıp yaşattı

Ocak 2026 dönemine ilişkin finansal yatırım araçlarının reel getiri performansı açıklandı. Verilere göre, enflasyondan arındırılmış getirilerde hem kısa hem uzun vadede yatırımcısına en yüksek kazancı sağlayan araç külçe altın oldu. Külçe altın, aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık tüm değerlendirme dönemlerinde zirvede yer aldı. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan verilere göre, yatırım araçlarının performansı yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE) ve tüketici fiyat endeksi (TÜFE) ile indirgendiğinde tablo daha net ortaya çıktı.

Aylık bazda en yüksek reel getiri külçe altında

Ocak ayında külçe altın, Yİ-ÜFE ile indirgendiğinde yüzde 9,72, TÜFE ile indirgendiğinde ise yüzde 7,45 oranında reel getiri sağlayarak yatırımcısına en fazla kazandıran araç oldu. Yİ-ÜFE ile yapılan hesaplamaya göre BIST 100 endeksi yüzde 9,50 oranında reel getiri sağlarken, Devlet İç Borçlanma Senetleri (DİBS) yüzde 1,93, mevduat faizi (brüt) ise yüzde 0,31 oranında yatırımcısına kazandırdı. Aynı dönemde Euro yüzde 1,18, Amerikan doları ise yüzde 1,39 oranında reel kayıp yaşattı. TÜFE bazlı değerlendirmede ise yalnızca külçe altın ve BIST 100 endeksi yatırımcısına reel getiri sağladı. DİBS, mevduat faizi, Euro ve dolar bu hesaplamada reel kayıp yazdı.

Üç aylık tabloda da zirve değişmedi

Kasım 2025–Ocak 2026 dönemini kapsayan üç aylık değerlendirmede de külçe altın öne çıktı. Yİ-ÜFE ile indirgendiğinde yüzde 13,37, TÜFE ile indirgendiğinde ise yüzde 10,84 reel getiri sağlayan altın, bu dönemin de en kazançlı yatırım aracı oldu. Aynı dönemde Amerikan doları, her iki enflasyon göstergesine göre de yatırımcısına en fazla kaybettiren araç olarak dikkat çekti.

Altı aylık dönemde altının getirisi yüzde 40’ı aştı

Altı aylık değerlendirmede altının performansı daha da belirginleşti. Külçe altın, Yİ-ÜFE ile indirgendiğinde yüzde 40,16, TÜFE ile indirgendiğinde ise yüzde 35,44 oranında reel getiri sağladı. Bu dönemde de Amerikan doları, reel getiri sıralamasının son sırasında yer aldı. Dolar, Yİ-ÜFE bazında yüzde 3,50, TÜFE bazında ise yüzde 6,75 oranında yatırımcısına kaybettirdi.

Yıllık değerlendirmede açık ara lider

Yıllık bazda bakıldığında külçe altın, en yakın rakipleriyle arasındaki farkı açtı. Yİ-ÜFE ile indirgendiğinde yüzde 70,97, TÜFE ile indirgendiğinde ise yüzde 66,41 oranında reel getiri sağlayan altın, uzun vadeli yatırımcının da kazananı oldu. Yıllık değerlendirmede Yİ-ÜFE bazında Euro, mevduat faizi ve DİBS reel getiri sağlarken; BIST 100 endeksi ve Amerikan doları yatırımcısına kaybettirdi. TÜFE ile yapılan hesaplamada da benzer bir tablo ortaya çıktı. Uzmanlar, yüksek enflasyon ortamında altının reel getiri açısından güçlü bir korunma aracı olmaya devam ettiğine dikkat çekerken, döviz ve borsada dalgalı seyrin yatırımcı riskini artırdığını vurguluyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *