Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye’nin finansal göstergelerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, brüt döviz rezervlerinin 174,4 milyar dolara ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesine çıktığını duyurdu. Sosyal medya hesabından açıklama yapan Şimşek, bu başarının makro finansal istikrarın güçlenmesinin bir göstergesi olduğunu vurguladı.
Bakan, son iki yıldır kesintisiz olarak gerileyen Kur Korumalı Mevduat (KKM) stokunun toplamda 3 trilyon lira azaldığını, TL mevduatın bankacılık sistemi içindeki payının ise yüzde 59,6’ya yükseldiğini belirtti. Ayrıca, 10 yıllık dolar cinsi tahvil faizinin yeniden yüzde 7’nin altına gerilemesini, piyasalardaki güven ortamının pekiştiğinin kanıtı olarak değerlendirdi.
Şimşek, “Finansal piyasalarda olumlu döngü güçlenirken, ekonomimizin dayanıklılığını artıran programımızı dezenflasyon hedefi doğrultusunda kararlılıkla uygulamaya devam ediyoruz.” ifadeleriyle, ekonomi politikalarında istikrarlı ve disiplinli duruşun süreceğinin altını çizdi.