TEİAŞ’tan santrallere 1,1 milyar TL kapasite desteği

Türkiye Elektrik İletim AŞ, ağustos ayında kapasite mekanizması kapsamında 32 elektrik üretim santraline toplam 1 milyar 142 milyon lira ödeme yapacağını duyurdu. En yüksek destek 112 milyon lirayla Hidro-Gen Enerji’ye, ikinci sırada ise 81 milyon lira ile Gebze Elektrik’e verilecek

Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), enerji arz güvenliği ve sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla kapasite mekanizması kapsamında elektrik santrallerine yapılan ödemeleri açıkladı. Ağustos ayı için toplam 1 milyar 142 milyon 262 bin 417 lira ödeme yapılacak.

32 Santral Destekten Yararlanacak

TEİAŞ’ın internet sitesinde yayımlanan listeye göre, kapasite mekanizmasından yararlanan 32 elektrik üretim santrali ödemeden faydalanacak. Bu destek, enerji arzında sürekliliğin korunması ve piyasanın istikrarlı işleyişi açısından kritik rol oynuyor. Ödemeler içinde en büyük payı, 112 milyon 932 bin 599 lira ile Hidro-Gen Enerji İthalat İhracat Dağıtım ve Ticaret AŞ aldı. Onu, 81 milyon 801 bin 567 lira ile Gebze Elektrik Üretim Limited Şirketi takip etti. Bu şirketler, kapasite mekanizmasında öne çıkan başlıca üretim tesisleri olarak dikkat çekiyor.

Amaç: Arz Güvenliği ve Enerjide İstikrar

TEİAŞ, kapasite ödemelerinin amacını “elektrikte arz güvenliği ve sürdürülebilirliği teminat altına almak” şeklinde açıklıyor. Bu mekanizma sayesinde santrallerin üretim kapasiteleri korunuyor, enerji piyasasında ani dalgalanmaların önüne geçiliyor. Uzmanlar, kapasite mekanizmasının yalnızca üreticiler için değil, aynı zamanda tüketiciler açısından da kritik olduğuna dikkat çekiyor. Destekler sayesinde santrallerin sistemde kalması teşvik edilirken, uzun vadede arz güvenliği ile birlikte fiyat istikrarı da sağlanmış oluyor.

İLGİLİ HABERLER