Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 11'incisi düzenlenen "Türkiye'de Yılın Otomobili 2026" yarışmasının kazananı belli oldu. Türkiye otomotiv pazarında son bir yıl içinde satışa sunulan modeller arasında yapılan değerlendirme sonucunda Renault Clio, uzman otomotiv gazetecilerinin oylarıyla yılın otomobili seçildi. Yarışmada BMW iX3 ikinci, Togg T10F ise üçüncü sırada yer aldı.
Uzman gazeteciler yılın otomobilini belirledi
Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından organize edilen yarışmanın sonuçları İstanbul'da düzenlenen törenle kamuoyuna açıklandı. Yarışmada, otomotiv sektörünü yakından takip eden 67 uzman gazeteci oy kullandı. İlk aşamada Şubat 2025 ile Şubat 2026 döneminde Türkiye pazarına sunulan 33 yeni model değerlendirmeye alındı. Yapılan oylama sonucunda BMW iX3, BYD SEALION 7, Citroen C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F finale kalmaya hak kazandı.
Finalde zorlu değerlendirme süreci yaşandı
Finale kalan yedi model; tasarım, sürüş dinamikleri, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon değerleri, güvenlik donanımları, teknolojik özellikleri ve fiyat-performans dengesi gibi birçok kriter üzerinden ayrıntılı testlerden geçirildi. Yapılan değerlendirmelerin ardından toplam 3 bin 360 puan alan Renault Clio, "Türkiye'de Yılın Otomobili 2026" unvanının sahibi oldu. BMW iX3 ikinci sırayı elde ederken, yerli elektrikli model Togg T10F ise üçüncü oldu.
Farklı kategorilerde de ödüller sahiplerini buldu
Yarışmada ana ödülün yanı sıra farklı kategorilerde de ödüller dağıtıldı. "Yılın Basın Lansmanı" ödülü Hyundai'nin EV Tech Day İzmit Fabrikası etkinliğine verildi. BMW iX3 ise "Yılın Tasarımı", "Yılın Premium Otomobili" ve Panoramic Vision teknolojisiyle "Yılın İnovatif Projesi" ödüllerini kazanarak gecenin en fazla ödül alan modellerinden biri oldu. Bu yıl ilk kez verilen "Jüri Özel Ödülü" ise Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Başkanı Eren Üçlertoprağı'na layık görüldü.
"Rekabet her geçen yıl daha da artıyor"
OGD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, törende yaptığı konuşmada yarışmanın otomotiv sektörü açısından önemli bir referans haline geldiğini belirtti. Öztürk, özellikle elektrikli otomobil modellerinin bu yıl yarışmada daha fazla yer aldığını ifade ederek, finale kalan yedi modelin kendi segmentlerinde oldukça güçlü rakipler olduğunu ve seçim sürecinin jüri açısından kolay olmadığını söyledi.
Renault cephesinde ikinci büyük gurur
MAİS AŞ Genel Müdür Yardımcısı Levent Timur ise Renault Clio'nun OGD üyelerinin oylarıyla ikinci kez "Türkiye'de Yılın Otomobili" seçilmesinden büyük mutluluk duyduklarını ifade etti. Timur, alınan ödülün hem marka hem de model açısından önemli bir başarı olduğunu belirterek, Clio'nun Türkiye pazarındaki güçlü konumunu bir kez daha tescillediğini dile getirdi.