Muğla’ya 8 ayda 2,5 milyon yabancı turist geldi

Türkiye’nin turizm cennetlerinden Muğla, 2025’in ocak-ağustos döneminde 2 milyon 494 bin 898 yabancı turisti ağırladı. En fazla ziyaretçi 1 milyonu aşkın kişiyle İngiltere’den gelirken, Rusya, Polonya, Almanya ve Hollanda da ilk 5 sırada yer aldı

Türkiye’nin gözde turizm merkezlerinden Muğla, 2025’in ilk 8 ayında yaklaşık 2,5 milyon yabancı turisti ağırlayarak turizmdeki güçlü performansını sürdürdü. Akdeniz ve Ege’nin kesiştiği noktada yer alan Muğla; Bodrum, Marmaris, Fethiye gibi dünya çapında tanınan tatil destinasyonları, eşsiz koyları, antik kentleri ve lüks otelleriyle dikkat çekmeye devam ediyor. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre, yılın ocak-ağustos döneminde kenti ziyaret eden yabancı turist sayısı 2 milyon 494 bin 898 oldu.

İngilizler ilk sırada

Muğla’ya en fazla ziyaretçi gönderen ülke İngiltere oldu. Yalnızca bu ülkeden 1 milyon 45 bin 467 turist kente gelirken, İngilizler toplam ziyaretçilerin neredeyse yarısını oluşturdu.
İngiltere’yi Rusya (280 bin 887), Polonya (218 bin 853), Almanya (156 bin 132) ve Hollanda (65 bin 919) takip etti. Diğer ülkelerden ise 727 bin 640 kişi kenti ziyaret etti. Muğla, yalnızca plajlarıyla değil, tarihi zenginlikleri ve doğal güzellikleriyle de turistlerin gözdesi konumunda. Likya ve Karya uygarlıklarına ev sahipliği yapmış antik kentleri, mavi bayraklı koyları ve doğa sporları imkânlarıyla şehir, farklı profillerden turistlere hitap ediyor.

Hedef daha yüksek

Sektör temsilcileri, Muğla’nın özellikle İngiliz turistler için “ikinci ev” niteliğinde olduğunu vurgularken, yıl sonunda 3 milyon yabancı turisti aşmanın mümkün olduğunu ifade ediyor. Ayrıca çeşitlenen pazarlama stratejileri ve artan uçuş bağlantılarının da turist sayısını yukarı taşıması bekleniyor.

İLGİLİ HABERLER