HM Revenue and Customs (HMRC), 10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı Günü öncesinde, vergi ya da finansal son tarihler yaklaşırken insanların yüzde 26’dan fazlasının kaygı yaşadığını açıkladı. Kurum, Self Assessment müşterilerini 2025-2026 vergi yılına ait beyannamelerine şimdi başlamaya çağırdı. Beyan ve varsa vergi ödemesi için son tarih 31 Ocak 2027 olarak korunuyor.
HMRC erken başlangıç ve parça parça ilerleme öneriyor
HMRC’nin 5.200’den fazla müşterinin dijital alışkanlıklarını inceleyen araştırmasında, insanların yüzde 26’dan fazlası vergi veya finansal son tarihler yaklaşırken kaygı yaşadığını söyledi. Kurum, beyannamesine başlamamış müşterilerin GOV.UK üzerinden yardım ve rehberliğe erişebileceğini, bunun da son tarih öncesindeki kaygı ve stresi azaltmaya yardımcı olabileceğini belirtti.
HMRC Baş Müşteri Sorumlusu Myrtle Lloyd, Self Assessment’ın bunaltıcı olmak zorunda olmadığını, erken başlamanın işleri düzenli şekilde hazırlama ve beyanı yönetilebilir parçalar halinde tamamlama fırsatı verdiğini söyledi. Kurum, başlamak, kaydedip sonra geri dönmek, doğru kayıtları hazırlamak ve gerekirse ödemeyi aylık taksitlerle planlamak gibi öneriler de paylaştı.
Son tarihler ve çevrimiçi başvuru seçenekleri
2025-2026 vergi yılı için Self Assessment beyannamesi ile ödenmesi gereken vergi, çevrimiçi başvuru yapanlar için 31 Ocak 2027’ye kadar tamamlanabiliyor. Kağıt beyan vermek isteyenler için son tarih 31 Ekim 2026. HMRC, geçen yıl Dünya Ruh Sağlığı Günü’nde 24.000’den fazla müşterinin beyannamesini verdiğini de bildirdi.
Self Assessment’a ihtiyacı olup olmadığından emin olmayanlar, GOV.UK üzerindeki Self Assessment checker aracını kullanabiliyor. Aynı sayfa üzerinden kayıt işlemi yapılabiliyor ve artık beyanname vermesi gerekmeyen kişiler HMRC’ye bildirimde bulunabiliyor.
PAYE, Child Benefit ve Winter Fuel Payment bilgileri
Self Assessment kapsamında PAYE geliri olan müşteriler, vergi borçları için 30 Aralık’a kadar çevrimiçi başvuru yaparsa, ödenecek tutar vergi kodu üzerinden tahsil edilebiliyor. Making Tax Digital for Income Tax sistemine kayıtlı müşterilerin de 31 Ocak 2027’ye kadar Self Assessment beyannamesi verip ödemelerini yapması gerekiyor.
HMRC ayrıca, 2025-2026 Winter Fuel Payment ya da İskoçya’daki Pension Age Winter Heating Payment’ı alan ve Self Assessment içinde yer alan müşteriler için bu ödemenin uygun durumlarda çevrimiçi beyannamede önceden doldurulacağını, görünmüyorsa manuel eklenmesi gerektiğini belirtti. Kağıt beyan verenlerin ise bu bilgiyi kendilerinin eklemesi gerekiyor. Toplam geliri 35.000 sterlini aşan müşteriler, ilgili ödemeyi Self Assessment vergi faturası üzerinden geri ödeyecek.
High Income Child Benefit Charge’ı Self Assessment üzerinden ödeyen yaklaşık 300.000 müşteri için de kendilerinin veya eşlerinin Child Benefit ödeme bilgilerinin çevrimiçi beyannameye önceden işlendiği açıklandı. Bu arada, zihinsel sağlık desteğine ihtiyaç duyanların NHS 111 servisi ya da bir ruh sağlığı yardım kuruluşuyla iletişime geçmesi tavsiye edildi.
Bu içerik bilgilendirme amacı taşır. Yatırım tavsiyesi değildir.
Temsili illüstrasyon
Kaynak: GOV.UK. Crown copyright, OGL v3.0. Turkce ozet ve uyarlama: FinansTaksi.