Disney+ şok zammı açıkladı: Abonelik ücretleri cep yakacak!

Disney+ kullanıcılarını zor günler bekliyor. Şirket, 21 Ekim’den itibaren reklamlı ve reklamsız paketlere ciddi zam yapacağını duyurdu. Aylık ve yıllık abonelik ücretlerindeki artış, milyonlarca aboneyi doğrudan etkileyecek.

Disney, 21 Ekim 2025 itibarıyla ABD’de Disney+ abonelik fiyatlarına zam yapacağını açıkladı. Yapılacak artış, hem reklamlı hem de reklamsız paketleri kapsayacak. Kullanıcılar, yeni tarifelerle birlikte aylık ve yıllık aboneliklerde daha yüksek ücretlerle karşı karşıya kalacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre:

  • Reklamlı Disney+ paketi aylık 2 dolar artışla 11,99 dolara,
  • Reklamsız Premium paket ise 3 dolar artışla 18,99 dolara çıkacak.

Zam yalnızca aylık planlarla sınırlı kalmayacak. Premium yıllık abonelik ücreti 30 dolar yükselerek 189,99 dolara taşınacak. Hulu ve ESPN içeriklerini de kapsayan birleşik paketlerde de benzer oranlarda fiyat güncellemeleri yapılacak.

Zam gerekçesi: Sürdürülebilirlik ve gelir artırma

Disney, fiyat artışlarının gerekçesi olarak platformlardan daha yüksek gelir elde etme ihtiyacını ve hizmetlerin sürdürülebilirliğini gösterdi. Şirket, son üç yıldır düzenli olarak fiyat artışına gidiyor ve bu trendin önümüzdeki dönemde de süreceğine işaret ediyor. Zam haberi, Disney’in Jimmy Kimmel’ın programını yayından kaldırma kararıyla aynı döneme denk geldi. Analistler, bu fiyat güncellemesinin potansiyel abonelik iptallerini dengelemek amacıyla planlanandan erken açıklanmış olabileceğini değerlendiriyor. Disney+’ın ABD dışındaki ülkelerde de benzer fiyat politikalarını ne zaman uygulamaya koyacağı ise merak konusu.

İLGİLİ HABERLER