Çin’den ithal araçlara %30’a varan ek vergi geliyor

Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, Çin’den ithal edilen otomobillere %25 ila %30 arasında değişen ek gümrük vergisi getirildi. Elektrikli ve hibrit araçları da kapsayan düzenleme, 60 gün sonra yürürlüğe girecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlanan karar doğrultusunda, Çin’den ithal edilen binek otomobillere yüzde 25 ile yüzde 30 arasında ek gümrük vergisi getirildi. Karar, elektrikli ve hibrit modelleri de kapsıyor ve 22 Eylül’den 60 gün sonra yürürlüğe girecek.

Araç türlerine göre vergi oranları

Yeni düzenlemeye göre:

  • Konvansiyonel ve hibrit (plug-in hariç) otomobiller: %25 veya minimum 6 bin dolar
  • Plug-in hibrit otomobiller: %30 veya minimum 7 bin dolar
  • Elektrikli otomobiller: %30 veya minimum 8 bin 500 dolar
  • Vergi oranı ile maktu tutar arasında hangisi yüksekse, o uygulanacak.

 

Stratejik sektör korunacak

Ticaret Bakanlığı, kararın otomotiv sektörünün katma değer, ihracat ve istihdam gücü dikkate alınarak alındığını açıkladı. Açıklamada, küresel ticarette artan korumacılık eğilimleri ve tedarik zincirindeki dönüşümlerin dikkate alındığı, yerli üretimin korunmasının öncelik olduğu vurgulandı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2024’ün ilk yarısında satılan 577 bin aracın 400 bini ithal oldu. Bu tablo, kararın özellikle Çin menşeli otomobil fiyatlarına doğrudan etki edeceğini gösteriyor.

İLGİLİ HABERLER