Karadeniz İhracatçı Birlikleri (KİB) üyesi fındık ihracatçıları, Türk fındığının dünya pazarındaki gücünü artırmak için bu kez Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) çıkarma yaptı. Ticaret Bakanlığı’nın “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) Proje Desteği” kapsamında düzenlenen program çerçevesinde, sektör temsilcileri 15-17 Eylül 2025 tarihlerinde Dubai’de gerçekleştirilen ISM Middle East – Uluslararası Şekerleme ve Atıştırmalık Fuarına katıldı.
Türk fındığı Körfez vitrininde
Çikolata, şekerleme, bisküvi, kek ve dondurma gibi geniş bir ürün yelpazesini buluşturan fuarda Türk fındığı, bu ürünlerin en değerli hammaddesi olarak ön plana çıktı. 700’ü aşkın firmanın katıldığı fuarda, Karadenizli ihracatçılar bağımsız stantlarda ürünlerini sergileyerek yeni ticari bağlantılar kurdu. Fuar boyunca gerçekleştirilen ikili iş görüşmelerinde, hem BAE’den hem de geniş Körfez coğrafyasından alıcılarla doğrudan temas sağlandı. Sektör temsilcileri, bölgedeki satın alma gücünün yüksek olmasının Türk fındığına olan talebi artıracağı görüşünde birleşti.
BAE: İthalata bağımlı, stratejik bir pazar
Kurak iklim koşulları nedeniyle kuruyemişlerde büyük ölçüde dışa bağımlı olan BAE, Türkiye açısından önemli bir hedef pazar konumunda. Son 5 yılda Türkiye’den BAE’ye yıllık ortalama 2.200 ton fındık ve mamulleri ihraç edilerek yaklaşık 16 milyon dolar döviz girdisi sağlandı. KİB yetkilileri, Dubai fuarının Türk fındığı için Körfez’de yeni kapılar araladığını belirterek, pazarlama faaliyetlerinin hız kesmeden devam edeceğini, ihracat rakamlarının önümüzdeki dönemde daha da artmasının beklendiğini ifade etti. Fuar dönüşü yapılan değerlendirmelerde, Körfez ülkelerinin Türk fındığına yönelik ilgisinin giderek yükseldiği vurgulandı. KİB temsilcileri, “Türkiye’nin dünya fındık üretimindeki liderliği sadece Avrupa’ya değil, Körfez ve Asya pazarlarına da taşınmalı. Bu fuarlar, Türk fındığının markalaşma sürecini hızlandırıyor” açıklamasında bulundu.