Turizm geliri 6 ayda 25,8 milyar dolara ulaştı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin 2025 yılının ilk yarısında 25,8 milyar dolar turizm geliri elde ettiğini açıkladı. Ersoy, yıl sonu hedefi olan 64 milyar dolara emin adımlarla ilerlediklerini vurguladı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Artvin’de turizm sektörü temsilcileriyle bir araya geldiği toplantıda, Türkiye’nin 2025 yılı turizm performansını değerlendirdi. Bakan Ersoy, yılın ilk yarısında elde edilen 25,8 milyar dolarlık gelirle, yıl sonu için belirlenen 64 milyar dolar hedefinin ulaşılabilir olduğunu söyledi.

“Turizm potansiyeli doğru yönetilmeli”

Artvin’in doğal güzellikleri, kültürel zenginlikleri ve gastronomi imkanlarına dikkat çeken Ersoy, turizmde sadece potansiyelin değil, doğru yönetimin de önemli olduğunun altını çizdi: “Önemli olan, var olan değeri en etkin ve doğru şekilde kullanmak. Biz bu toplantılarla şehirlerimize bu vizyonu kazandırmaya çalışıyoruz.”

Rekabet şehirler arasında da büyüyor

Bakan Ersoy, artık turizm rekabetinin sadece ülkeler arasında değil, şehirler arasında da yoğunlaştığını ifade etti: “İnternet ve ulaşım imkanlarının gelişmesiyle insanlar dünyanın dört bir yanından Artvin’in yaylalarını görmek için geliyor. Bu nedenle şehirlerimizin rekabette öne çıkması, fark yaratması gerekiyor.”

Ortak hareket çağrısı

Artvin’in turizmden daha fazla pay alabilmesi için iş birliği mesajı veren Ersoy, şehre gelen turist sayısının artmasının hem bölgesel kalkınmaya hem de istihdama büyük katkı sağlayacağını söyledi. Türkiye, 2025 yılı turizm yol haritasında 64 milyar dolarlık gelir hedefiyle yoluna devam ederken, şehirlerin potansiyellerini etkin kullanması sektörün başarısında belirleyici olacak.

İLGİLİ HABERLER