TMO, çiftçilere 5,2 milyar lira ödeme yaptı

Toprak Mahsulleri Ofisi, 2025 yılı ürün alım ödemelerini gerçekleştirdi. Hububat, mısır, kabuklu fındık ve haşhaş kapsülü alımları karşılığında toplam 5 milyar 175 milyon lira, bugün itibarıyla çiftçilerin hesaplarına yatırıldı

Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO), 2025 yılı ürün alım bedellerini üreticilerin hesaplarına yatırdı. TMO’dan yapılan açıklamaya göre hububat, mısır, kabuklu fındık ve haşhaş kapsülü alımlarının karşılığı olan 5 milyar 175 milyon lira, bugün itibarıyla çiftçilere ödendi.

Hangi Ürünler İçin Ödeme Yapıldı?

TMO’nun açıklamasında alım takvimi ve ödeme kapsamı şöyle sıralandı:

  • Hububat alımları: 5–11 Ağustos
  • Mısır alımları: 18–24 Ağustos
  • Kabuklu fındık alımları: 25–29 Ağustos
  • Haşhaş kapsülü alımları: 27 Ağustos–2 Eylül

Bu dönemlerde gerçekleştirilen alımların bedelleri, üreticilerin banka hesaplarına aktarıldı.

Çiftçiler SMS ile Bilgilendirildi

TMO, ödemelerin yatırıldığına ilişkin çiftçilere kısa mesaj göndererek bilgilendirme yaptı. Ayrıca, ödemelerin önümüzdeki dönemlerde de periyodik olarak devam edeceği belirtildi. Girdi maliyetlerindeki artışla mücadele eden çiftçiler için bu ödemeler önemli bir destek niteliği taşıyor. TMO’nun zamanında yaptığı ödemeler, üreticilerin finansal yükünü hafifletirken, yeni sezon hazırlıkları için de güvence sağlıyor. TMO, 2025 ürün alım ödemeleri kapsamında 5,2 milyar lirayı çiftçilerin hesaplarına yatırdı. Hububat, mısır, fındık ve haşhaş üreticileri için yapılan bu ödemeler, hem üreticilerin nakit akışını rahatlatacak hem de kırsal ekonomiye katkı sağlayacak.

İLGİLİ HABERLER