Ramazan öncesi denetimler sıkılaştı, yaka kamerası geliyor

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda denetimlerinde hem denetçi güvenliğini sağlamak hem de süreçleri daha şeffaf hale getirmek amacıyla yaka kamerası uygulamasına geçmeye hazırlanıyor. Yeni sistemle denetimler görüntülü kayıt altına alınacak, itirazlarda bu kayıtlar delil olarak kullanılacak

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda denetimlerinde şeffaflığı ve denetçi güvenliğini artırmak amacıyla yeni bir uygulamayı hayata geçirmeye hazırlanıyor. Bakanlık bünyesinde yürütülen denetimlerde, görevlilerin üzerlerinde yaka kamerası taşıması öngörülüyor. Uygulamayla birlikte denetim süreçlerinin görüntülü kayıt altına alınması hedefleniyor. Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Fatih Kaya, yaptığı açıklamada, tüketici sağlığı ve gıda güvenliği konusunda taviz verilmediğini vurgulayarak, denetimlerin daha sağlıklı yürütülmesi için teknolojik adımlar atıldığını söyledi.

Denetimlerde fiziki ve sözlü saldırılar yaşanıyor

Kaya, denetimler sırasında zaman zaman ciddi sorunlarla karşılaşıldığını belirterek, “Resmi kontrollerimiz sırasında fiili saldırıya uğrayabiliyoruz ya da çeşitli hakaret ve tehditlerle karşılaşabiliyoruz” dedi. Bu tür olayların hem denetçilerin güvenliğini tehlikeye attığını hem de denetim sürecini olumsuz etkilediğini ifade eden Kaya, yaka kamerası uygulamasının bu riskleri azaltmayı amaçladığını kaydetti. Yeni sistemle birlikte denetimlerin görüntülü bir şahide sahip olacağını vurgulayan Kaya, kayıtların belirli bir süre saklanacağını ve olası itirazlar halinde delil olarak kullanılacağını belirtti.

Denetim bilançosu dikkat çekti

Kaya, 2025 yılı Kasım ayına kadar yürütülen denetimlere ilişkin verileri de paylaştı. Buna göre;

  • 8 bin 113 görevliyle
  • 1 milyon 362 bin 867 gıda denetimi gerçekleştirildi.

Denetimler sonucunda:

  • 572 işletme hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunuldu,
  • 32 bin 988 uygunsuzluk tespit edildi,
  • Toplam 2,7 milyar lira idari para cezası uygulandı.

Açıklanan rakamlar, gıda denetimlerinin kapsamının ve uygulanan yaptırımların büyüklüğünü ortaya koydu.

Ramazan öncesi denetimler sıkılaştırıldı

Kaya, yaklaşan Ramazan ayı öncesinde gıda denetimlerinin artırıldığını da belirterek, özellikle toplu tüketim alanları, fırınlar, marketler ve gıda üretim tesislerinin yakın takibe alındığını söyledi. İşletmelere çağrıda bulunan Kaya, “Daha titiz, daha düzenli ve mevzuata tam uyumlu olmalarını bekliyoruz” ifadelerini kullandı. Uzmanlar, yaka kamerası uygulamasının hayata geçirilmesiyle birlikte hem denetçilerin güvenliğinin artacağını hem de denetim süreçlerinde şeffaflık ve caydırıcılığın güçleneceğini değerlendiriyor.

İLGİLİ HABERLER