İstanbul’dan 8,2 milyar dolarlık ihracat

İstanbul İhracatçı Birlikleri, 2025’in ilk 8 ayında 198 ülkeye 8,2 milyar dolarlık dış satım yaptı. En fazla ihracat ABD’ye gerçekleştirilirken, Avrupa Birliği ülkeleri 2 milyar dolarlık payla en büyük bölgesel pazar oldu. İhracatta hububat ve bakliyat liderliği alırken, mobilya ve gemi-yat sektörü de öne çıktı

İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB), 2025 yılının ocak-ağustos döneminde 198 ülkeye 8,2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. İhracatta ABD, 525 milyon dolarla en büyük pazar olurken, Avrupa Birliği ülkeleri 2 milyar dolarlık satışla bölgesel liderliği üstlendi. İİB’nin açıkladığı verilere göre, yılın ilk 8 ayında en fazla ihracat ABD’ye yapıldı. Bu ülkeye en çok şeker ve şekerli mamuller ile gemi, yat ve hizmetleri satıldı. ABD’yi Irak, Birleşik Krallık, Almanya ve Norveç takip etti.

  • Irak’a mobilya, kağıt ve orman ürünleri ile hayvansal mamuller,
  • Birleşik Krallık’a mobilya ve şekerli ürünler,
  • Almanya’ya çikolata, kakao ürünleri ve fındık,
  • Norveç’e ise gemi ve yat ihracatı öne çıktı.

En fazla ihracat yapılan bölge ise AB ülkeleri oldu. Bu pazara yapılan satışlar 2 milyar dolara ulaşarak geçen yıla göre %2,1 arttı.

Hububat ve bakliyat zirvede

İİB bünyesindeki birlikler içinde en yüksek ihracatı İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) gerçekleştirdi. İHBİR’in ihracatı 2 milyar 529 milyon dolara ulaştı. Onu:

  • Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Birliği 2 milyar 464 milyon dolar,
  • Gemi, Yat ve Hizmetleri Birliği 1 milyar 253 milyon dolar ile takip etti.

Diğer birliklerde rakamlar şu şekilde gerçekleşti:

  • Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller: 860 milyon $
  • Fındık ve Mamulleri: 462 milyon $
  • Yaş Meyve Sebze: 415 milyon $
  • Kuru Meyve ve Mamulleri: 220 milyon $

 

“Yıl sonuna emin adımlarla gidiyoruz”

İİB Koordinatör Başkanı Erkan Özkan, ihracattaki büyümenin dikkat çekici olduğuna işaret ederek şunları söyledi: “Ocak-ağustos döneminde %7,2’lik artış sağladık. Bu performansla Türkiye genelinde en çok ihracat artışı gerçekleştiren üçüncü genel sekreterlik olduk. Yılın kalanında da mevcut pazarlardaki gücümüzü pekiştirerek yeni pazarlara açılmayı hedefliyoruz.”Özkan, ağustos ayında alt birliklerin yurt dışı fuar ve ticaret heyetleriyle yeni fırsatlara odaklandığını vurgularken, yıl sonuna doğru ihracat artışının ivme kazanacağını kaydetti.

İLGİLİ HABERLER