Elektrik ve doğal gazda yeni dönem: Kademeli fiyatlandırma geliyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, elektrik ve doğal gaz faturalarında tüketim esaslı yeni bir modelin uygulanacağını açıkladı. Elektrikte 5 bin kilovatsaatlik sınırın 2026 itibarıyla güncelleneceğini belirten Bayraktar, doğal gazda da kademeli fiyatlandırmaya geçileceğini duyurdu

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, elektrik ve doğal gaz faturalarında uygulanacak yeni döneme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, elektrik faturalarında halihazırda uygulanan kademeli sistemde yer alan 5 bin kilovatsaatlik sınırın 2026’dan itibaren güncelleneceğini açıkladı. Ayrıca, doğal gaz için de benzer şekilde tüketim miktarına göre fiyatlandırma modeline geçileceğini duyurdu.

Elektrikte Yeni Limit Belirlenecek

Bakan Bayraktar, elektrikte mevcut kademeli tarifeye ilişkin olarak şu ifadeleri kullandı: “2024 yılında 5 bin kilovat saati aşarsa tüketiminiz, 2025’te sizi destekten çıkardık. Bu yaklaşık 1,2 milyon haneydi. Şimdi bu yıl ekim ayının sonuna kadar yeni bir limit belirlemeyi planlıyoruz.” Buna göre, tüketim sınırının yeniden düzenlenmesiyle birlikte elektrik faturalarında kademeli sistem daha esnek bir hale getirilecek.

Doğal Gazda Kademeli Fiyatlandırma Geliyor

CNN Türk’te katıldığı programda konuşan Bayraktar, doğal gaz faturalarında da kademeli fiyatlandırma modeline geçileceğini açıkladı. Buna göre, tıpkı elektrikte olduğu gibi doğal gazda da tüketim miktarına göre farklı fiyat tarifeleri uygulanacak. Yeni modelde illere ve aylara göre farklı kademelerin gündeme gelmesi bekleniyor. Bayraktar, “Kış aylarında elektrik ve doğal gaza zam yapılacak mı?” sorusuna ise şu yanıtı verdi: “2026 yılı için beklenen enflasyon dikkate alınacak. Fiyatlandırmalar bu çerçevede belirlenecek.” Bu açıklama, yeni modelin yalnızca tüketim alışkanlıklarını değil, aynı zamanda makroekonomik dengeleri de gözeterek hayata geçirileceğini ortaya koyuyor.

Ne Değişecek?

  • Elektrikte: 5 bin kWh sınırı güncellenecek, yeni limit Ekim 2025 sonuna kadar açıklanacak.
  • Doğal gazda: Tüketim esaslı, kademeli fiyatlandırma uygulanacak. İl ve dönem bazlı tarifeler devreye girecek.
  • Fiyat politikası: 2026’da enflasyon verileri baz alınacak.

Yeni düzenlemelerle birlikte elektrik ve doğal gaz faturalarında tüketim miktarına göre değişen fiyatlandırma dönemi başlayacak. Amaç, hem enerji tasarrufunu teşvik etmek hem de kaynakların daha verimli kullanımını sağlamak.

İLGİLİ HABERLER