Türkiye’nin lisanslı elektrik üretimi, 2025 yılı temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,55 artışla 33 milyon 1266 megavatsaat seviyesine yükseldi. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) yayımladığı “Elektrik Piyasası Sektör Raporu”, enerji üretiminde kaynakların dağılımı ve tüketim verilerine dair önemli bilgiler sundu.
Doğal gaz ve kömür başı çekti
Rapora göre, elektrik üretiminin yüzde 29,3’ü doğal gaz, yüzde 22,3’ü ithal kömür, yüzde 17,3’ü hidroelektrik, yüzde 10,8’i rüzgar ve yüzde 10,3’ü linyit santrallerinden sağlandı. Güneş, jeotermal, biyokütle, taş kömürü, asfaltit ve fuel-oil ise üretimde daha düşük paya sahip diğer kaynaklar olarak kayıtlara geçti.
Tüketimde sanayi ilk sırada
Temmuz ayında faturalanan elektrik tüketimi geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 0,18 artarak 27 milyon 235 bin 689 megavatsaat oldu.
- Tüketimin yüzde 36,1’i sanayi,
- Yüzde 27,7’si kamu ve özel hizmetler sektörü ile diğer aboneler,
- Yüzde 25’i meskenler,
- Yüzde 9,8’i tarımsal faaliyetler,
- Yüzde 1,4’ü aydınlatma tarafından gerçekleştirildi.
Tüketici sayısı 51 milyonu aştı
Elektrikte toplam tüketici sayısı, temmuzda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artışla 51 milyon 302 bin 749’a ulaştı.
- Mesken abone sayısı yüzde 2,3,
- Tarımsal faaliyet aboneleri yüzde 2,1,
- Kamu ve özel hizmetler sektörü aboneleri yüzde 2,
- Sanayi aboneleri ise yüzde 6 arttı.
- Kurulu güç 98 bin megavatı geçti
Türkiye’nin lisanslı elektrik kurulu gücü ise temmuzda yüzde 2,1 artışla 98 bin 372 megavata yükseldi. Kurulu gücün:
- Yüzde 24,7’sini doğal gaz,
- Yüzde 24,3’ünü barajlı hidroelektrik,
- Yüzde 13,8’ini rüzgar,
- Yüzde 10,6’sını ithal kömür,
- Yüzde 10,4’ünü linyit santralleri oluşturdu.
Kalan bölüm ise güneş, jeotermal ve diğer yenilenebilir kaynaklardan sağlandı. Bu veriler, Türkiye’nin enerji üretiminde kaynak çeşitliliğini artırmaya devam ettiğini ve sanayi sektörünün tüketimdeki ağırlığını koruduğunu gösteriyor.