Elektrik üretimi ağustosta yüzde 4,1 arttı, yenilenebilir enerji öne çıktı

Türkiye’de ağustosta elektrik üretimi geçen yılın aynı dönemine göre %4,1 artış gösterdi; üretimin yaklaşık yüzde 42’si yenilenebilir kaynaklardan karşılandı, tüketim ise klima kullanımının etkisiyle yüzde 3 yükseldi.

Türkiye’de ağustos ayında elektrik üretimi geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,1 artış gösterirken, tüketim ise sıcak hava koşullarının etkisiyle yüzde 3 yükseldi. Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ) verilerinden derlenen bilgilere göre, elektrik üretimi 34 milyon 765 bin 986 megavatsaat olarak kaydedildi, tüketim ise 34 milyon 365 bin 931 megavatsaat olarak gerçekleşti. Sıcaklık artışıyla birlikte artan soğutma ihtiyacı ve klima kullanımı, tüketimdeki artışın başlıca nedeni olarak öne çıktı.

Rüzgar ve Güneş Enerjisinde Rekor Artış

Kaynak bazında incelendiğinde, ağustosta üretimde en yüksek artış rüzgar enerjisi santrallerinde yaşandı. Rüzgardan 1 milyon 298 bin 967 megavatsaat üretim elde edilirken, güneş enerjisi santralleri 994 bin 724 megavatsaatlik katkı sağladı. Doğal gaz santralleri ise 119 bin 136 megavatsaat üretimle üçüncü sırada yer aldı. Öte yandan hidroelektrik santrallerinin üretimi aynı dönemde 846 bin 359 megavatsaat azaldı. Yenilenebilir enerji kaynakları (rüzgar, güneş, hidroelektrik, jeotermal ve biyokütle) toplam üretimin yüzde 41,7’sini karşıladı. Yenilenebilir enerji üretimi, geçen yılın ağustos ayına göre yüzde 10,8 artış gösterdi.

Hidroelektrikteki Düşüş, Rüzgar ve Güneşle Telafi Edildi

Ay genelinde kaynaklara göre üretim sıralamasında ilk sırayı 8 milyon 532 bin 188 megavatsaat ile doğal gaz aldı. Bunu 7 milyon 263 bin 242 megavatsaat ile ithal kömür, 4 milyon 552 bin 804 megavatsaat ile rüzgar, 4 milyon 474 bin 554 megavatsaat ile hidroelektrik, 4 milyon 31 bin 42 megavatsaat ile güneş enerjisi izledi. Kalan üretim ise diğer kaynaklardan sağlandı. Hidroelektrik üretimindeki düşüş, rüzgar ve güneş enerjisindeki artışla dengelendi.

Doğal Gaz Tüketimi Artıyor

Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ (BOTAŞ) verilerine göre, ağustosta şebekeye verilen gaz miktarı geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık yüzde 5,8 artarak 4,3 milyar metreküpe yükseldi. Elektrik üretim tarafında ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla belirgin bir artış gözlemlenmedi. Türkiye’nin enerji üretiminde yenilenebilir kaynakların payının giderek artması, özellikle rüzgar ve güneş enerjisindeki ivme, enerji sektörünün sürdürülebilir dönüşümünde önemli bir adım olarak öne çıkıyor.

İLGİLİ HABERLER