Borsada şirketlerin yarısı zarar yazdı

Borsa İstanbul’da bilanço dönemi karamsar geçti. Enflasyon muhasebesi uygulayan 282 şirketten 137’si zarar açıkladı. Böylece şirketlerin yüzde 48,58’i kırmızı bilanço yazarken, enerji ve beyaz eşya sektörleri başı çekti

Borsa İstanbul’da bilanço dönemi sona yaklaşırken tablo karamsar. Enflasyon muhasebesi uygulayan 282 şirketten 137’si zarar açıkladı. Böylece yılın ilk yarısında şirketlerin yüzde 48,58’i kırmızı bilanço yazarken, geçen yıl aynı dönemde bu oran yüzde 36 seviyesindeydi. Açıklanan verilere göre en yüksek zararı 8 milyar 354 milyon TL ile Zorlu Enerji açıkladı. Enerji sektöründe Çan2 Termik, Ak Enerji, Enerjisa, İzdemir Enerji ve Cates Elektrik de zarar listesinde yer aldı. Dayanıklı tüketim sektöründe de tablo parlak değil. Arçelik, 4 milyar TL’nin üzerindeki zararla ikinci sırayı aldı. Vestel Beyaz Eşya 2,86 milyar TL zarar açıklarken, perakende sektöründe Carrefour 3,23 milyar TL, Teknosa ise 980,6 milyon TL zararla dikkat çekti.

Yıldızlar Türk Hava Yolları ve Tera Yatırım

En yüksek karı açıklayan şirket ise 25 milyar TL’nin üzerindeki kârıyla Türk Hava Yolları oldu. Onu 18,5 milyar TL karla Tera Yatırım Menkul Değerler izledi. TÜPRAŞ, Türk Telekom, Aselsan, Coca Cola İçecek ve Türkcell de kâr liginde üst sıralarda yer aldı. Ekonomistler, zarar tablosunun arkasında 19 Mart sonrası uygulanan sıkı para politikası, iç talepteki daralma, küresel ticaretteki belirsizlikler ve jeopolitik risklere dikkat çekiyor. Ayrıca enflasyon muhasebesi uygulaması şirket bilançolarında rakamların bozulmasında önemli rol oynadı.

İlk Çeyreğe Göre Nispi İyileşme

Bu yılın ilk çeyreğinde zarar açıklayan şirketlerin oranı yüzde 52,25’ti. İkinci çeyrekte bu oran yüzde 48,58’e geriledi. Ancak geçen yılın aynı dönemine kıyasla ciddi bir bozulma gözleniyor. Uzmanlar, sıkı para politikasının yılın ikinci yarısında da şirket bilançoları üzerinde baskı oluşturabileceğini belirtiyor.

İLGİLİ HABERLER